Для банків розширять застосування механізмів фінансової реструктуризації

Це передбачено проектом закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення процедури проведення фінансової реструктуризації», поданого до Верховної Ради Кабінетом Міністрів.

Як зазначається у пояснювальній записці до документа (реєстраційний №9236), враховуючи високу частку непрацюючих кредитів у кредитному портфелі банківської системи України, а також високий обсяг портфелю непрацюючих кредитів у банках державного сектору, існує необхідність вдосконалення норм Закону України «Про фінансову реструктуризацію» з метою розширення практик його застосування.

Законопроектом пропонується внести зміни до зазначеного Закону, які покликані зробити можливим спільне проведення процедури фінансової реструктуризації для кількох боржників, які є пов’язаними особами (йдеться про групу юридичних осіб під спільним контролем (стандарт МСФЗ)), але мають різних (неспільних) кредиторів.

Також законопроектом пропонується доповнити Закон «Про фінансову реструктуризацію» положенням, відповідно до якого умови та граничні критерії прощення боргу державними банками схвалюються Кабінетом Міністрів.

Водночас з метою вдосконалення практик застосування санкцій законопроектом пропонується встановлювати відповідальність за невиконання зобов’язань боржників та/або залучених кредиторів або пов’язаних осіб боржника на підставі відповідного арбітражного рішення.

Документом вносяться зміни до Законів України «Про іпотеку» та «Про забезпечення вимог кредиторів та реєстрацію обтяжень», які обумовлені необхідністю більш точно визначити момент здійснення позасудового врегулювання звернення стягнення на предмет іпотеки та/або застосування відповідного позасудового способу звернення стягнення на предмет забезпечувального обтяження відповідно до Закону «Про фінансову реструктуризацію», коли вартість відповідного майна виявиться недостатньою для повного задоволення вимог залученого кредитора, з метою збереження забезпеченого іпотекою та заставою (обтяженням рухомого майна) зобов’язання у відповідній (непогашеній) частині.

Крім того, у пояснювальній записці підкреслюється, що передача кредитору права власності на майно боржника в рахунок повного або часткового задоволення вимог є одним із найбільш запитуваних способів здійснення фінансової реструктуризації відповідно до Закону «Про фінансову реструктуризацію», але на практиці потребує попереднього одержання дозволу Антимонопольного комітету України на концентрацію, оскільки, як правило, таким майном є всі основні засоби (фонди) боржника, що підпадають під визначення єдиного/цілісного майнового комплексу згідно з антимонопольним законодавством України.

Одержання такого дозволу займає не менше одного місяця, вимагає значних зусиль з боку заявників, часто із залученням зовнішніх радників, з одночасним дотриманням процедури фінансової реструктуризації, строк проведення якої згідно з Законом «Про фінансову реструктуризацію» обмежується 90 днями. Відсутність необхідності одержання такого дозволу обґрунтовується ще й тим, що таке майно, як правило, передається залученим кредитором у фінансовий лізинг, оренду боржника з метою відновлення його господарської діяльності (також потребує дозволу Антимонопольного комітету України).

Додати коментар

Увійти за допомогою: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: