Реформа ДФС має стати «новим ковтком повітря» для бізнес-платформи України

Асоціація правників України започаткувала Форум з митного права та міжнародної торгівлі, який пройшов 15 березня у м. Києві, йдеться у пост-релізі АПУ.

«Кінцевим завданням реформи ДФС має стати зменшення – аж до відсутності – адміністративного тиску на чесних та прозорих платників податків. Фіскальні органи мають концентрувати свої зусилля на нових якостях у роботі: попередженні несплати та ранньому реагуванні, інтенсивній міжнародній співпраці із нашими партнерами з обміну інформацією та запобіганню транскордонним зловживанням, на інтелектуальній, водночас, швидкій роботі із трансфертним ціноутворенням», – саме ці слова Заступника Міністра фінансів України Сергія Верланова стали ключовим меседжем I Форуму з митного права та міжнародної торгівлі Асоціації правників України.

Під час першої сесії Форуму його учасники проаналізували тему «Барометр української митниці: реальний стан та перспективи». Експерти – народний депутат України VIII скликання Тетяна Острікова та Сергій Верланов – розібралися, якими є плюси та загалом наслідки реформи для бізнесу.

За їхніми словами, реформа ДФС – це ключовий пріоритет не тільки Мінфіну, але й усього державного апарату. Тому основним завданням зараз є розподіл ДФС на рівнозначні за функціоналом органи та реформування окремо кожного. Водночас реформа ДФС не повинна впливати на сталість бюджетних надходжень, оскільки 2019 рік є роком найбільшого виклику в історії України з фінансування зовнішнього і внутрішнього боргу. На їхнє погашення і обслуговування у бюджеті України на 2019 рік передбачено 417 млрд. грн. – майже третина бюджету.

«І як перший крок, ми вже ініціювали створення двох окремих центральних органів виконавчої влади – Державної податкової і Державної митної служб. Обидві вони підпорядковуватимуться Кабінету Міністрів і координуватимуться Міністерством фінансів, яке і розробляє державну політику в податковій та митній сферах. Другим кроком ми сформували Міжвідомчу робочу групу з реформи ДФС, до складу якої увійшли представники органів виконавчої влади, міжнародних та громадських організацій, народні депутати, експерти, представники бізнесу. Робоча група аналізує пропозиції по реформі податкової та митниці та подає на розгляд Кабміну розроблені рекомендації», – зауважив заступник Міністра фінансів України.

Однією з переваг є те, що для великих платників податків Мінфін пропонує посилити наявний вже спеціалізований Офіс великих платників високопрофесійними фахівцями з ринку – податковими консультантами, аудиторами та юристами, – які займатимуться аналітичною роботою. У фокусі цього підрозділу будуть трансфертне ціноутворення та міжнародне оподаткування. Міністерство фінансів напряму працюватиме з Організацією економічного співробітництва та розвитку та обмінюватиметься інформацією щодо трансфертного ціноутворення, встановлення кінцевих бенефіціарів доходів та митної вартості товарів.

Зараз близько 60% контактів платника з ДФС здійснюються безпосередньо через центри обслуговування платників – ЦОПи. Люди приходять до ЦОПів, стоять у черзі, потребують часу працівників, щоб отримати послуги, які можна без втрати суті чи зручності перевести в електронний кабінет платника. Зареєструвати бухгалтерську книгу для розрахункових операцій, отримати витяг з реєстру єдиного платника податків, зареєструватися платником єдиного податку, звірити стан виконання податкових зобов’язань – усе це можна буде, не виходячи з дому, за допомогою комп’ютера чи мобільного телефону.

На заході учасники мали змогу почути й експерта Емала Бахтарі, Керівника проектів та програм Департаменту відкритих ринків НБУ, який говорив про валютний контроль по-новому, а саме до чого слід бути готовим.

Після вступу в дію Закону «Про валюту і валютні операції» відбулися такі зміни:

– знижено з 1 березня норму обов’язкового продажу валюти бізнесом з 50% до 30%;

– скасовано вимогу щодо попереднього резервування коштів у гривні для купівлі валюти (так звану Т+1);

– надано можливість бізнесу репатріювати дивіденди за 2018 рік включно (у сумі 7 млн. євро в місяць);

-скасовано ліміт на дострокове погашення зовнішніх зобов’язань тощо.

Родзинкою Форуму стала заключна сесія за участі суддів адміністративних судів, яку модерувала Тетяна Лисовець, Старший партнер, керівник судової практики АО «Соколовський і Партнери».

Участь у сесії взяли Ігор Олендер, Суддя Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду, Оксана Епель, Суддя Шостого апеляційного адміністративного суду, Романа Хобор, Суддя Восьмого апеляційного адміністративного суду, Олена Букіна, Суддя Солом’янського районного суду міста Києва та Дмитро Ткаченко, Суддя Бориспільського міськрайонного суду Київської області.

Вони розглянули справи про порушення митних правил, оскарження рішень про коригування митної вартості та визначення коду товару, а також обговорили судову практику з питань пост-аудиту.

Додати коментар

Увійти за допомогою: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: