Як банки мають працювати зі своїми клієнтами

Дане питання було проаналізовано на семінарі «Знай Свого Клієнта (KYC)», який відбувся в НБУ, повідомляється на офіційній сторінці регулятора у Facebook.

«Національний банк тісно співпрацює з ЄБРР з питань, пов’язаних із навчанням працівників банківського сектору. І ми раді, що до співпраці долучилися фахівці такої потужної організації, як SWIFT. Сподіваємося, що наші спільні зусилля приведуть до підвищення не лише рівня професійності вітчизняних банківських співробітників, але й до зростання інвестиційної привабливості усього банківського сектору України», – зазначив Директор Департаменту фінансового моніторингу НБУ Ігор БЕРЕЗА, відкриваючи семінар.

За словами Старшого банкіра ЄБРР Камоли МАХМУДОВОЇ, головне завдання, яке ставить перед собою їхня установа, реалізуючи програму збереження відносин між банками та клієнтами, – це створення цілого кластеру високопрофесійних банківських співробітників, які зроблять банківську систему України сприятливою для бізнесу і несприятливою для тих, хто хоче використовувати її у схемах.

Зі свого боку представники SWIFT приділили багато уваги питанням кібербезпеки, обміну інформацією та де-ріскінгу.

Слід нагадати, що де-ріскінг – це феномен, коли фінансові установи припиняють або обмежують ділові відносини з клієнтами для уникнення ризиків, а не управління ними. Він створює істотні перешкоди для доступу українських банків на міжнародний ринок та здійснення платежів в іноземній валюті. Зокрема, впродовж 2016-2017 років, у зв’язку із посиленням нормативних вимог і збільшенням витрат на комплаєнс у розвинутих економіках, багато українських банків втратили можливість мати прямі кореспондентські відносини з американськими та європейськими банками.

Для відновлення кореспондентських відносин українським банкам необхідно навчити персонал, істотно перебудувати свої бізнес-процеси і забезпечити розкриття інформації відповідно до міжнародних стандартів з комплаєнсу та боротьби з фінансовою злочинністю. Українські банки мають відповідати цим стандартам на рівні найбільших міжнародних банків.

Одним із важливих чинників, що впливає на шанси українського банку отримати позитивний результат розгляду міжнародним банком питання потенційної співпраці з ним, є доступність його якісного KYC-профайла. Це значно знижує витрати банку-партнера на вивчення свого потенційного контрагента, і тому підвищує привабливість українського банка-заявника.

Тому важливо, щоб кожен український банк значну увагу приділив питанню створенню свого якісного KYC-профайла. При цьому банк може створити такий KYC-профайл безкоштовно.

Додати коментар

Увійти за допомогою: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: