НБУ удосконалює механізми комунікацій

Сьогодення центробанків – це, перш за все, прозорість, відкритість та підзвітність. А майбутнє – за клієнтоорієнтованістю і діалогом напряму з широким загалом.

Про це повідомив Голова НБУ Яків СМОЛІЙ під час відкриття Щорічної дослідницької конференції Національного банку України та Національного банку Польщі «Комунікація центрального банку: від таємниці – до прозорості», йдеться на офіційній сторінці НБУ у Facebook.

 «Минулого року ми вперше розробили і оприлюднили середньострокову Стратегію Національного банку України. Цей документ для нас є знаковим насамперед тим, що визначає сім стратегічних цілей діяльності НБУ як інституції на найближчі роки. А отже, він дає зрозумілі орієнтири суспільству, до чого прагне НБУ. Але це не єдина особливість Стратегії. Ми також вперше змінили філософію взаємин із фізичними особами та інститутами як з клієнтами, з якими ми взаємодіємо щодня, для яких ми працюємо», – підкреслив Яків Смолій.

Він наголосив, що клієнтоорієнтованість установлює для центральних банків нову і досить високу планку – будувати і вміти підтримувати діалог.

Позиція «якщо ви нас не зрозуміли, то це ваші проблеми» наразі є застарілою. Лише інституція, яку чують і розуміють, може здобути довіру. Лише інституція, якій довіряють, може здобути прихильність і підтримку. Лише інституція, яку підтримують, може вистояти під тиском популізму, фейків, маніпуляції та спроб перетворити її на інструмент втілення окремих бізнес інтересів всупереч інтересам громадян.

Національний банк вже п’ять років поспіль крокує у цьому напрямі. Підвалини для підвищення прозорості було закладено, коли у 2015 році НБУ отримав реальну інституційну незалежність і мандат для забезпечення цінової та фінансової стабільності.

«Ми спілкуємося з клієнтами не лише через офіційний веб-сайт і ЗМІ, а й поступово вчимося бути як медіа, спілкуючись напряму з громадськістю у п’яти соціальних мережах. Ми боремося з фейками за допомогою фактчекінгу і не боїмося вголос казати, якщо бачимо, що на країну насувається шторм», – зазначив пан Смолій.

Він нагадав, що за цей час Національний банк дійшов висновку, що, обираючи з ким говорити, центробанк також має дати відповідь і на питання, що, як і де говорити. І зрозумів, в якому напрямі маємо далі розвиватися.

«Тож минулого року ми затвердили ще один фундаментальний документ, який не дасть нашій інституції звернути з цього шляху. Мова йде про оновлену Стратегію комунікацій НБУ. Втілення цього документа в життя допоможе зміцнити довіру до регулятора, максимізувати вплив політики Національного банку на поведінку цільових аудиторій, а також знизити рівень невизначеності в економіці через надання інформації, необхідної для ухвалення поінформованих рішень», – зауважив Яків Смолій.

За його словами, нагорода Central Banking Awards за прозорість, яку команда Національного банку отримала за підсумками 2018 року, свідчить, що регулятор рухається у правильному напрямі. Те, що міжнародна спільнота поставила Національний банк України в один ряд з центробанками Швеції, Канади, Чехії, Ірландії та Ізраїлю, є безперечно визнанням його здобутків.

Додати коментар

Увійти за допомогою: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: