Нацбанк визначив фінансову інклюзію однією зі своїх стратегічних цілей

НБУ, проект USAID «Трансформація фінансового сектору» та компанії Mastercard і Visa провели другий «Форум з фінансової інклюзії. Нікого за бортом».

ВАЖЛИВІСТЬ ФІНАНСОВОЇ ІНКЛЮЗІЇ

Як повідомляє прес-служба НБУ, Форум є платформою для дискусії щодо доступності фінансових послуг в Україні, а також обміну ідеями зі співробітництва держави, бізнесу і неурядових організацій та формування спільного бачення шляхів підвищення фінансової залученості українців.

Нацбанк визначив фінансову інклюзію однією зі своїх стратегічних цілей. Фінансова інклюзія – створення умов для залучення усіх сегментів населення та бізнесу до користування різноманітними фінансовими послугами, які доступні за інфраструктурою та ціною, офіційно урегульовані та відповідають потребам населення з метою стимулювання економічного зростання країни та зменшення соціальної нерівності у суспільстві.

OECD/INFE визначає фінансову інклюзію як процес просування доступного, вчасного та повноцінного доступу до широкого спектру фінансових продуктів і послуг, поширення їхнього використання серед всіх прошарків суспільства через впровадження існуючих та інноваційних підходів включно з фінансовою обізнаністю та освітою з метою просування як фінансового добробуту, так і економічної та соціальної інклюзії.

Як наголосив Голова НБУ Яків СМОЛІЙ, сьогодні ключовий принцип у розвитку фінансового сектору – «нікого не залишити осторонь». Саме тому фінансова інклюзія або фінансова доступність є пріоритетом. «Сьогодні по всьому світу понад третина людей досі не має доступу до фінансових сервісів. І наше із вами завдання – скоротити частку українців у цій великій кількості», – зазначив він.

За його словами, доступ до якісних сервісів розширює можливості людей та бізнесу. Доступ до кредитів дає можливості для розвитку підприємництва, а доступ до страхування створює «подушку безпеки». Водночас для найменш захищених верств населення доступ до якісних фінансових сервісів означає безпечне «сьогодні» та соціальну мобільність завтра.

На думку Голови НБУ, захист прав споживачів є надважливим сьогодні в Україні. Саме тому Національний банк бере на себе відповідальність за захист прав споживачів фінансових послуг та створює спеціальний підрозділ, що буде опікуватися цими питаннями. Насамперед, це дасть можливість врегулювати систему розкриття інформації про фінансові продукти та послуги. Адже інформаційна прозорість – основа довіри до фінсектору та запорука підвищення добробуту громадян.

РОЗВИТОК БЕЗГОТІВКОВИХ ПЛАТЕЖІВ

«Ключовим фактором успіху в залученні людей у фінансову систему є співпраця бізнесу та держави. Сьогодні безготівкова інфраструктура в країні стрімко розвивається, а реалізовані у партнерстві рішення smart city – з інтеграції платежів у міську інфраструктуру – часто стають драйверами безготівкового стилю життя. Ми бачимо великий потенціал для розвитку безготівкової економіки у впровадженні digital-рішень. За дослідженням Mastercard Digitalization Trust Survey 2019, українці дуже відкриті до інновацій і навіть випереджають в цьому багато європейських країн: 87% наших співгромадян хочуть платити смартфоном, 58% української аудиторії вже користуються платіжними додатками, що є одним із найвищих показників у Європі. Ми активно працюємо над впровадженням технологічних рішень, які стимулюватимуть ще більше українців надавати перевагу безготівковим платежам і включатися у фінансову систему», – підкреслила Інга АНДРЄЄВА, Генеральний директор Mastercard в Україні та Молдові.

НОВЕ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ

«Довіра – важливий фактор у користуванні фінансовими сервісами. Для посилення довіри та підвищення фінансової інклюзії Національний банк встановлює нові стандарти захисту прав споживачів фінпослуг. Ми починаємо впроваджувати нове регулювання. Три основні кроки для його реалізації: розробляємо нове регулювання взаємин клієнт – провайдер фінпослуг, створюємо в НБУ окремий підрозділ, який буде опікуватися саме зверненнями громадян, а також запускаємо Call-center та Єдиний центр прийому громадян, щоб вони могли оперативно отримувати відповіді на свої питання», – розповів Заступник Голови НБУ Роман БОРИСЕНКО.

«Національні стратегії з фінансової грамотності впроваджуються вже у понад 50 країнах світу. Результативність національного підходу не викликає сумнівів: серед країн, що першими впорядкували свої заходи на базі стратегії, найбільше країн-лідерів за рівнем фінансової грамотності. В Україні на спільну для усього фінансового сектору стратегію фінансової грамотності учасники ринку чекали давно. Зараз на базі потужного фундаменту напрацювань останніх 5 років Національний банк як лідер реформ фінансового сектору серед держорганів презентує своє бачення майбутнього. Найважливіше: стратегія покликана дати українцям конкретні вміння та навички для успішного фінансового життя та індивідуальної фінансової стабільності», – зазначила Директор Департаменту комунікацій НБУ Наталія БОНДАРЕНКО.

ПІДВИЩЕННЯ ФІНАНСОВОЇ ГРАМОТНОСТІ

«Згідно з дослідженнями Світового Банку, третина населення України залишається поза фінансовою системою. Якщо говорити про економічно активну частину населення з огляду сфери діяльності Visa, то ми відзначаємо три ключових тренди, які сприяють зростанню фінансової грамотності. По-перше, це вплив бар’єрів у використанні безготівкових платежів на рівень фінансової грамотності, наприклад, пов’язаних з безпекою. По-друге, доступність безготівкових платежів – можливість сплачувати безконтактно у транспорті формує звичку і сприяє загальному зростанню безконтактних платежів. І, по-третє, якість взаємодії та функціональність онлайн- і мобільного банкінгу та інформації, яку отримує споживач від банку-емітента», – зазначила Віра ПЛАТОНОВА, Старший віце-президент, голова регіону СНД та Південно-Східної Європи компанії Visa.

Додати коментар

Увійти за допомогою: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: