Українці не достатньо користуються фінансовими послугами

Низький рівень фінансової грамотності, що спостерігається у більшості країн, став якщо не безпосередньою причиною кризи, то принаймні одним із її обтяжливих чинників.

Про це повідомила Заступник керівника Проекту USAID «Трансформація фінансового сектору» Юлія ВІТКА у ході III Харківського міжнародного юридичного форуму, йдеться на офіційній сторінці Проекту у Facebook.

Під час доповіді «Фінансова грамотність: чомУ та чОму потрібно навчати українців» вона презентувала результати національного дослідження фінансової грамотності («Фінансова грамотність, фінансова інклюзія і фінансовий добробут України»). Згідно з ним, на жаль, за Індексом фінансової грамотності Україна посіла останнє місце серед країн ОЕСР із балом 11,6, розділивши це місце із Польщею.

Дослідження показало невтішну статистику для України. Зокрема:

– лише 60% українців користуються фінансовими продуктами, відповідно 40% – не користуються;

– більшість (52%) українців зберігають готівку вдома, лише 12% заощаджують гроші у банку;

– найнижчий рівень фінансових знань у молоді – 18-24 роки.

«Українці не достатньо користуються фінансовими послугами, але при цьому фінансова поведінка є досить раціональною: українці дотримуються фінансової дисципліни, шукають вигідніші пропозиції та виважено приймають фінансові рішення. Серед основних причин низького користування фінансовими послугами можна назвати, перш за все, низькі доходи населення та недовіру до фінансового сектору, яка виникла після двох економічних криз, – зазначила Юлія Вітка.

Але позитивним, її на думку, є те, що попри низький рівень фінансових знань, українці готові навчатися фінансовим питанням. При цьому 90% громадян підтримують ідею викладання фінансової грамотності у школах, а понад 60% дорослих українців готові самі навчатися фінансовим питанням.

Саме тому зусиллями Проекту USAID «Трансформація фінансового сектору» та партнерів було створено новий шкільний підручник з фінансової грамотності. Під час його презентації Юлія Вітка розповіла про структуру підручника та ключові компетентності, які отримають школярі під час навчання.

Додати коментар

Увійти за допомогою: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: