Держфінмоніторинг поглиблює міжвідомчу координацію

Державна служба фінансового моніторингу підбила підсумки своєї діяльності за три квартали 2019 року.

УЗАГАЛЬНЕНІ МАТЕРІАЛИ

Як зазначається у повідомленні відомства, за січень-вересень поточного року Держфінмоніторингом підготовлено 641 матеріал (з них 383 узагальнених матеріалів та 258 додаткових узагальнених матеріалів), який направлено до:

– органів прокуратури – 82 матеріали (з них – 23 узагальнених матеріали та 59 додаткових узагальнених матеріалів);

– Державної фіскальної служби України – 152 матеріали (з них – 116 узагальнених матеріали та 36 додаткових узагальнених матеріалів);

– органів внутрішніх справ – 131 матеріал (з них – 115 узагальнених матеріалів та 16 додаткових узагальнених матеріалів);

– Служби безпеки України – 156 матеріалів (з них – 86 узагальнених матеріали та 70 додаткових узагальнених матеріалів);

– Національного антикорупційного бюро України – 114 матеріалів (з них – 37 узагальнених матеріалів та 77 додаткових узагальнених матеріалів);

– Державного бюро розслідувань – 6 узагальнених матеріалів.

У вказаних матеріалах сума фінансових операцій, які можуть бути пов’язані з легалізацією коштів, та з учиненням іншого злочину, визначеного Кримінальним кодексом України, становить 81,1 млрд. грн.

Держфінмоніторингом приділяється особлива увага щодо розслідування фактів відмивання коштів, одержаних від корупційних діянь, розкрадання та привласнення державних коштів та майна.

Так, за 9 місяців 2019 року відомством направлено до правоохоронних органів 153 матеріали (42 узагальнених матеріали та 111 додаткових узагальнених матеріали), які пов’язані з підозрою у корупційних діяннях, зокрема, до:

– Національного антикорупційного бюро України – 114 матеріалів (з них – 37 узагальнених матеріалів та 77 додаткових узагальнених матеріалів);

– органів прокуратури України – 28 матеріалів (з них – 1 узагальнений матеріал та 27 додаткових узагальнених матеріалів);

– Служби безпеки України – 7 матеріалів (з них – 3 узагальнених матеріали та 4 додаткових узагальнених матеріалів);

– органів фіскальної служби України – 3 матеріали (з них – 1 узагальнений матеріал та 2 додаткових узагальнених матеріалів);

– органів внутрішніх справ – 1 додатковий узагальнений матеріал.

У вказаних матеріалах сума фінансових операцій, які можуть бути пов’язані з легалізацією коштів, та з учиненням іншого злочину, визначеного Кримінальним кодексом України, становить 40,1 млрд. грн.

МІЖВІДОМЧЕ СПІВРОБІТНИЦТВО

З метою підвищення ефективності міжвідомчого співробітництва протягом звітного періоду Держфінмоніторингом вживалися координаційні заходи щодо виконання відповідними державними органами Плану дій щодо удосконалення національної системи фінансового моніторингу за результатами 5 раунду оцінки України Комітетом MONEYVAL. Так, Держфінмоніторингом забезпечено узагальнення інформації, наданої державними та правоохоронними органами, про хід виконання Плану дій у 2018 році, у І кварталі та першому півріччі поточного року, та направлено зведену інформацію до Кабінету Міністрів України.

Водночас Держфінмоніторингом забезпечувалися заходи з підготовки усіма зацікавленими державними органами першого звіту про прогрес України за результатами 5 раунду оцінки України Комітетом MONEYVAL.

На 58 Пленарному засіданні Комітету MONEYVAL, що відбувалось з 15 по 19 липня 2019 року у м. Страсбург (Франція), українською делегацією на чолі з Держфінмоніторингом представлено вищезгаданий перший звіт про прогрес, який був успішно затверджений Комітетом 18 липня. Затвердження цього звіту стало підтвердженням схвалення міжнародною спільнотою кроків, що здійснює наша держава у сфері підвищення ефективності національної системи фінансового моніторингу.

Водночас важливість сфери фінансового моніторингу у безпеці держави було підтверджено уведенням до персонального складу Ради національної безпеки і оборони України Голови Держфінмоніторингу.

Також упродовж 9 місяців 2019 року представники Держфінмоніторингу взяли участь у 51 координаційній нараді із зацікавленими державними органами з питань запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення.

Протягом звітного періоду Держфінмоніторингом укладено:

– Меморандум про загальні засади співробітництва у сфері протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення з Національним інститутом стратегічних досліджень;

– Угоду з Державним агентством з питань електронного урядування про підключення до систем електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів та з метою приєднання до інтегрованої системи електронної ідентифікації Єдиної інформаційної системи у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та розповсюдження зброї масового знищення;

– Меморандум про взаємодію та співпрацю з організацією «Ю-КОНТРОЛ» щодо започаткування використання сервісу YouControl;

– Меморандум про співпрацю у розбудові механізму перевірки інформації про кінцевих бенефіціарних власників.

У частині координації співпраці з державними органами, громадськістю та приватним сектором Держфінмоніторингом організовано проведення засідання Ради з питань запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, Робочої групи з питань запобігання та протидії фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, трьох засідань та установчого засідання з формування нового складу Громадської ради при Держфінмоніторингу, дев’ятого засідання Робочої групи з розгляду проблемних питань суб’єктів первинного фінансового моніторингу – банківських установ та об’єднаного засідання банківської та небанківської Робочих груп з розгляду проблемних питань суб’єктів первинного фінансового моніторингу.

ЗАКОНОДАВЧІ ІНІЦІАТИВИ

У рамках законодавчих ініціатив Держфінмоніторингом протягом звітного періоду продовжувалася робота щодо супроводження, розробленого за участю відомства, проекту Закону «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення», який був підтриманий Кабінетом Міністрів України під №2179.

Законопроект розроблено з метою імплементації норм четвертої Директиви (ЄС) 2015/849 «Про запобігання використанню фінансової системи для відмивання грошей та фінансування тероризму» та норм Регламенту (ЄС) 2015/847 «Про інформацію, що супроводжує грошові перекази».

Також Держфінмоніторингом продовжується процес проведення другого раунду Національної оцінки ризиків відмивання коштів та фінансування тероризму на підставі оновленої у 2018 році Методики.

МІЖНАРОДНА СПІВПРАЦЯ

У напрямку міжнародного співробітництва:

– у період 24 по 27 березня 2019 року представник Держфінмоніторингу взяв участь у спільному експертному засіданні FATF та MONEYVAL (м. Тель-Авів, Ізраїль);

– у період з 30 червня по 4 липня 2019 року представники Держфінмоніторингу взяли участь у засіданнях Робочих груп та 26 Пленарному засіданні Егмонтської групи підрозділів фінансової розвідки (ПФР) у м. Гаага, Нідерланди;

– у період з 15 по 19 липня представники Держфінмоніторингу взяли участь у 58 Пленарному засіданні Комітету експертів Ради Європи з оцінки заходів протидії відмиванню коштів та фінансуванню тероризму (MONEYVAL).

Крім того, Держфінмоніторингом у звітному періоді підписано Меморандуми про взаєморозуміння у сфері протидії відмиванню коштів та фінансуванню тероризму із ПФР Держави Кувейт, Республіки Австрія та Заяву про співробітництво з ПФР Японії.

Додати коментар

Увійти за допомогою: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: