Нацбанк запровадить нагляд за ринковою поведінкою фінустанов

Якщо фінансова установа намагатиметься отримати короткостроковий прибуток за рахунок фінансово неграмотних споживачів, вона ніколи не стане потужною. Ображені споживачі не повертаються, вони припиняють користуватися фінансовими послугами. Тому фінустанови самі зацікавлені бути прозорими та відповідальними.

Про це зазначила Перший заступник Голови НБУ Катерина РОЖКОВА під час обговорення питання захисту прав споживачів з членами Всеукраїнської асоціації фінансових компаній, повідомляється на офіційній сторінці регулятора у Facebook.

«НБУ отримав повноваження на захист прав споживачів. Головне завдання зараз – напрацювати превентивні заходи, установити нові вимоги до банків до розкриття інформації в рекламі та на сайтах, формулювань у договорах, аби унеможливити порушення прав споживачів», – наголосила Катерина Рожкова.

Нові вимоги Національний банк планує ухвалити упродовж найближчих декількох місяців. «Спочатку ці вимоги запрацюють для банків. А з 1 липня 2020 року, коли набуде чинності закон про «спліт», будуть поширені на небанківські установи, можливо у дещо спрощеному вигляді», – повідомила Начальник управління захисту споживачів фінансових послуг НБУ Ольга ЛОБАЙЧУК.

За її словами, банкам потрібно буде змінити рекламу та доналаштувати сайти. Це потребує ресурсів. Тому НБУ дасть їм достатній час на адаптацію – до шести місяців.

«Мета полягає в тому, щоб споживач, зайшовши на вебсайт будь-якого банку, міг завантажити файл (умовно на три сторінки) з вичерпною інформацією про повну відсоткову ставку (включно з усіма комісіями та обов’язковими платежами), особливі умови, ризики та попередження. Так споживач зможе легко оцінити декілька запропонованих послуг і обрати вигідну саме для нього», – пояснила Ольга Лобайчук.

Також у Національному банку запрацює нагляд за ринковою поведінкою. Фахівці будуть моніторити сайти та рекламу фінустанов, відслідковуючи порушення щодо розкриття інформації.

Ще одне нововведення – регулятор ухвалить методичні рекомендації щодо захисту персональних даних. Адже зараз, як показує аналіз скарг споживачів, банки зловживають персональними даними, зокрема передають їх третім особам без згоди споживачів.

Додати коментар

Увійти за допомогою: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: