Система корпоративного управління модернізується

В епоху надшвидких трансформацій в усіх галузях економіки система корпоративного управління не може працювати за старими сценаріями. А от впровадження сучасних тенденцій оптимізації бізнес-процесів шляхом діджиталізації відкриває безмежні можливості для зростання. 

Зміна ролі незалежних директорів в умовах глобальної діджиталізації, шляхи забезпечення розумного балансу інтересів Рад директорів у сімейних компаніях, а також питання екологізації та соціальної відповідальності – ключові питання, що розглядалися в рамках IV Міжнародного Форуму Корпоративних Директорів, що пройшов у Києві. Організаторами форуму виступили Професійна асоціація корпоративного управління (ПАКУ) та Міжнародна фінансова корпорація (IFC) у партнерстві з Швейцарським державним секретаріатом з економічних питань (SECO) та за сприяння Центру міжнародного приватного підприємництва (CIPE)

Як зазначається у пост-релізі ПАКУ, на форумі провідні українські та міжнародні експерти галузі обговорили проблематику роботи Наглядових рад у нових реаліях. На прикладі кейсів українських і міжнародних компаній було озвучено бачення моделей взаємодії різних ланок управління та шляхи їхнього впровадження.

Форум зібрав понад 180 учасників. Серед них були члени наглядових рад українських та зарубіжних компаній, представники урядових інституцій, керівники великих та малих компаній, представники інвесткомпаній, банків та міжнародних організацій, які залучені до процесу становлення та розвитку корпоративного управління та діяльності наглядових рад.

Олена Волошина, керівник діяльності IFC в Україні та Олександр Окунєв, голова Правління ПАКУ традиційно відкрили захід, звернувшись з привітальним словом та презентацією партнерів.

«У технологічно-орієнтованому цифровому світі компанії повинні вчитися оперувати новим набором припущень і принципів, щоб залишатися актуальними, конкурентоспроможними і успішними», – вважає спеціальний гість та спікер Ерік Вермулен, управління компанії Sigma (Нідерланди). У своєму виступі він розглянув відмінні риси нових економічних- та бізнес-моделей, їх значення для ради директорів в епоху глобальної діджиталізації.

Члени Наглядової ради та СЕО компанії «ПРОЗОРРО.ПРОДАЖІ» на прикладі власного кейсу розповіли про те, як IT-технології допомагають компанії бути успішною та продуктивною.

Що робити, коли власник воліє самостійно приймати рішення, проте обмежений знаннями свого бізнесу та часом залученості в бізнес-процеси? Як вчинити, коли маєш гарного спеціаліста СЕО, але надати посаду в компанії не наважуєшся, адже він є членом родини і вирішення будь-якого робочого моменту може перетворитись на конфлікт? І, власне, вирішення яких питань може і повинен брати на себе власник, а які має делегувати співвласникам/партнерам/підопічним? Ці та інші питання було піднято під час форуму членами Ради директорів Multiplex Володимиром Трофименко, Олександром Почкуном, Максимом Бахматовим, Оксаною Семенюк та Ігорем Савкіним. Вони поділилися досвідом, як стати інституціональною компанією, де враховані інтереси усіх стейкхолдерів.

Оксана Семенюк відмітила: «Незалежні Ради Директорів можуть і повинні бути ключовим помічником та натхненником для керівників та власників компаній в заохоченні випрацювати правильні амбіції та стратегічні пріоритети для бізнесу. Стратегія та постійна робота над її втіленням – це пальне для організації. Наскільки це пальне якісне, настільки далеко бізнес може поїхати. В українських реаліях нам потрібні сильні незалежні борди, це наш шанс для прориву».

Владислав Бурда, голова Ради директорів Multiplex, FBN Ukraine та засновник і президент компанії RedНead Family Corporation і FBN Ukraine вважає: «Корпоративне управління і борд у сімейній компанії – це гра для розумних. Будь-який власник, який зібрав незалежний борд, має достатньо влади, щоб його розпустити. І якщо щось пішло не так, борд різко висловлюється, виникають суперечки і навіть конфлікти, а власник продовжує грати за правилами: поважає незалежну думку, зберігає гідність, піклується про інтеграцію сім’ї та менеджменту, проявляє увагу до інтересів усіх стейкхолдерів і при цьому готовий залишатися підзвітним – це те, що завжди буде відрізняти інституційну компанію від приватної крамнички. Незалежно від її розмірів».

Дорадча рада чи наглядова? Хто краще підтримає стратегічний розвиток компанії? В чому особливість першої? Що думають про це експерти та власники компаній? Практичними порадами поділились спікери Ірина Стародубова, експерт DYB, асоційований партнер компанії Capital Times, Олег Дрінь, експерт DYB, керівник офісу «K.Hartwall Invest» в Україні, Андрій Усенко, власник мережі магазинів-ресторанів «М’ясторія», Поліна Кошарна, співвласник групи компаній «Сузір’я», Ігор Дробітько, власник компанії «Абвер-Україна» та Тарас Кицмей, співзасновник та член Ради директорів IT-компанії SoftServe під час розгляду кейсів шведського проекту DYB|DEVELOP YOUR BUSINESS.

Ігор Гут, керуючий партнер DYB Ukraine, зазначив: «‎Українські компанії зростають, а разом з ними і ризики прийняття поспішних, емоційних рішень. Компаніям як повітря потрібна зовнішня експертиза та погляд зі сторони».

Ірина Стародубова відмітила: «Advisory Board, на відміну від Наглядової Ради, може не входити до структури корпоративного управління. Як підтримуючий орган, вона створюється як для акціонерів компанії, так і для СЕО».

Володимир Ігонін, партнер ЮФ «Василь Кисліь і Партнери», експерт форуму, висловив думку, що корпоративне управління в компаніях і ефективні наглядові ради – це шлях до успіху компаній. Сергій Гончаревич, керуючий партнер Capital Times, також зазначив, що розвиток корпоративного управління – шлях до підвищення ефективності українського бізнесу і його прийняття на глобальних ринках.

Окремим блоком на форумі було піднято проблему екологічної та соціальної відповідальності в бізнесі як важливої стратегічної складової перспективи підприємств. Так, під час панельної дискусії на прикладі детального кейсу «ДТЕК» було розглянуто можливості впровадження корпоративної екологічної політики в компанії. Модерував панель Олексій Поволоцький, директор з корпоративного управління, ризик-менеджменту і комплаєнсу. Експертами в цій дискусії виступили: Олександр Кучеренко, директор зі сталого розвитку, Борис Джанджалія, провідний фахівець з питань корпоративного управління, IFC Environment, Social and Governance (Грузія) та Тетяна Сахарук, директор Представництва Global Compact в Україні.

Динамічне інтерв’ю зі Шевкі Анджунер, головою Наглядових рад АТ «Укрзалізниця», НЕК «Укренерго», де роль інтерв’юера взяв на себе Олексій Долгіх, керуючий партнер Українського офісу компанії Boyden Global Executive Search – стало завершенням заходу.

Форум показав, що українські компанії намагаються бути в тренді світових тенденцій належного корпоративного управління та впроваджувати нові практики у діяльність наглядових рад.

Додати коментар

Увійти за допомогою: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: