Ринок M&A угод у 2020 році буде висококонкурентним

Керівники компаній продовжують переглядати портфелі попри складне геополітичне середовище – 52% лідерів планують укласти угоди придбання протягом наступного року. Про це свідчить 21 дослідження EY Global Capital Confidence Barometer (CCB), що проводиться двічі на рік за участю понад 2900 керівників із 45 країн.

Розвиток технологій і пошук талантів сприяють укладанню угод

66% респондентів планують інвестувати в технології понад 25% інвестиційного капіталу – переважно в рішення, що сприяють зростанню доходу. Більше ніж половина керівників (56%) інвестуватимуть у технології через поглинання, спільні підприємства чи зовнішні венчурні фонди. Водночас 61% мають складнощі з пошуком кандидатів із необхідними навичками та кваліфікацією. Цей показник ще вищий у Великобританії (66%) та Німеччині (72%).

Стів КРУСКОС, Віце-президент EY Global зазначає: «Що стосується інвестицій у технології, то відповідь на запитання «купувати чи будувати?» для більшості компаній – «купувати». Водночас дефіцит кваліфікованих кадрів обмежує зростання та набуття навичок, необхідних для забезпечення майбутнього розвитку. Це дедалі сильніше впливає на ринок M&A».

На думку багатьох керівників економічного спаду не буде

Понад половина респондентів (54%) не вважають загрозою ймовірність рецесії у коротко- та середньостроковій перспективі. Хоча більшість респондентів із найбільших економік світу впевнені в економічному розвитку своїх країн, кардинально інше сприйняття в Німеччині та Великобританії, де 80% та 62% відповідно очікують на спад. Попри ці побоювання, ринок M&A в Німеччині та Великобританії у 2019 році залишається активним. Керівники в США є найбільш оптимістичними – 78% респондентів скептично ставляться до ймовірності серйозного економічного спаду в коротко- та середньостроковій перспективі.

Компанії стикаються з проблемними питаннями торгівлі та тарифів, що підривають впевненість у перспективах економічного розвитку. Майже дві третини підприємств (64%) планують істотно зменшити вплив торговельних і тарифних бар’єрів на бізнес шляхом оптимізації ланцюгів постачання та переміщення виробничих потужностей. Ще 22% респондентів наразі шукають шляхи розв’язання проблеми.

Більше суперництва та конкуренції у процесі укладення угод

В умовах оптимістичних економічних перспектив ринок M&A угод у 2020 році буде висококонкурентним. Вісім із десяти респондентів очікують на збільшення суперництва та конкуренції на торгах у наступному році, а 75% очікують, що приватний капітал стане головним покупцем.

Респонденти очікують збільшення кількості мегаугод (вартістю понад $10 млрд.). Це прогнозують 55% керівників. 72% не очікують сповільнення загальної M&A активності, приблизно та ж кількість керівників підприємств (71%) прогнозує збільшення кількості транскордонних угод.

США повертають собі перше місце, Великобританія залишається привабливою для інвесторів

Відповідно до результатів останнього випуску CCB, США є найпривабливішою країною для M&A інвестицій. Попри невизначеність через Брекзит, Великобританія зберігає інвестиційну привабливість – інвестори оцінюють її як другу найбільш привабливу країну для інвестування у світі. США та Великобританія випередили Німеччину (третє місце), Китай (четверте) та Канаду (п’яте).

«Постійні торговельні проблеми найбільших економік не змусили спеціалістів з укладення угод відтермінувати свої плани. Потреба у трансформації переважає ризик невизначеності. Допоки це триває, угоди M&A будуть укладатися. Вони все ще є важливим засобом для оптимізації портфелів та пришвидшення необхідних трансформаційних процесів», – додав Стів Крускос.

Чітке визначення місії та створення додаткової вартості у довгостроковій перспективі

Питання місії та впливу на суспільство дедалі частіше входять до порядку денного рад директорів і змінюють показники оцінки успішності компаній. Близько 84% компаній вже мають або планують запровадити звітні показники щодо соціальних цінностей наступного року. «Керівники дедалі частіше приділяють увагу вимогам інвесторів, які хочуть бачити підтвердження більш широкої відповідальності компанії. Компанії усвідомлюють це та змінюються, розуміючи, що в інакшому випадку опиняться на узбіччі історії», – зауважив Стів Крускос.

Ситуація в Україні

Керівник відділу супроводу угод EY в Україні Богдан ЯРМОЛЕНКО прокоментував: «Погоджуюся, що сьогодні єдина річ, яка визначена на майбутнє, – це невизначеність. Глобальне дослідження спонукає хоча б на деякий час мислити глобально.

Ризики, про які говорять респонденти, притаманні й українським компаніям, хоча зараз вони можуть бути непомітними. 31% респондентів стверджує, що найбільшим зовнішнім ризиком для їхнього бізнесу є геополітична, торговельна й тарифна невизначеність. Більш цікавим є те, що другим ризиком, який зазначили 22% керівників компаній, є збільшення конкуренції з боку стартапів.

Понад половина респондентів планують спрямовувати 25%-50% своїх інвестицій у цифрову трансформацію, 66% інвестицій у цифрове майбутнє плануються за межами своїх країн. Пріоритети українських компаній наразі є іншими. Проте ми є частиною світової економіки, тож український бізнес стикається з глобальною конкуренцією. Ми пам’ятаємо такі видатні бренди, як Kodak і Nokia, які наразі не існують через революційні технологічні зміни – що є уроком для нас. В українській історії є аналогічні приклади.

Інша тенденція – 52% респондентів планують укласти угоди M&A протягом наступного року. Зі свого досвіду скажу, що Україна нечасто з’являється на їхніх радарах. Тому очевидним завданням українського Уряду й компаній є об’єднання зусиль для зміни ситуації.

Думка керівників українських компаній недостатньо представлена в глобальному досліджені. Наразі EY планує підготувати більш детальне дослідження саме для ринку України».

Більш детально – у дослідженні EY Global Capital Confidence Barometer

Додати коментар

Увійти за допомогою: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: