Споживачі фінансових послуг отримали законний захист

Національний банк наділили повноваженнями на захист прав споживачів фінансових послуг. Це відбулося в результаті набуття чинності Законом «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту прав споживачів фінансових послуг», йдеться на офіційній сторінці регулятора у Facebook.

НБУ влітку минулого року створив профільний підрозділ, який опікуватиметься захистом прав споживачів фінпослуг. Щомісяця фахівці підрозділу опрацьовували близько 900 звернень споживачів фінансових послуг – громадян та бізнесу. Усього Національний банк отримав близько 4 тис. звернень споживачів після 15 серпня, коли новий підрозділ почав їх опрацьовувати.

Більшість звернень (64%) стосуються банків. Усього НБУ отримав звернення щодо 53 банків. Найбільша кількість стосується трьох банків.

Споживачі скаржаться НБУ, зокрема, на нерозкриття банками інформації щодо повної вартості кредиту, самовільне списання коштів із зарплати чи інших нарахувань у погашення боргу, списання процентів за рахунок збільшення кредитного ліміту з процентами за більшою ставкою без пояснень правомірності щодо своїх дій тощо.

Національний банк після ухвалення зазначеного Закону почав розробляти нові вимоги до банків, які дозволять йому якісніше реагувати на звернення споживачів та вирішувати спірні питання.

Зокрема, НБУ вже ухвалив вимоги, відповідно до яких банки мають змінити інформацію про свої послуги на вебсайтах. Тобто розкрити повну та актуальну інформацію про умови надання послуги, її вартість, включаючи комісії та платежі за додаткові послуги, умови дострокового повернення кредиту, можливі штрафи у випадку невиконання клієнтом зобов’язань тощо. Дотримуватися цих вимог банки повинні будуть із початку березня 2020 року, до цього регулятор надав фінустановам час для адаптації.

З початку червня поточного року на вебсайтах банків мають з’явитися калькулятори для розрахунку витрат або доходів від фінансової послуги. Також у червні має змінитися реклама банків, вона повинна буде містити істотні характеристики послуги – інформацію про повну вартість, умови отримання послуги, ризики.

Також Національний банк планує ухвалити нові вимоги до банків, а саме – щодо договорів, візуального сприйняття реклами, інформації на сайтах та у рекламі щодо мікрокредитів, розкриття інформації про послуги через електронні канали обслуговування, роботи зі зверненнями громадян, уникнення нечесних практик.

Додати коментар

Увійти за допомогою: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: