Як зменшити негативний вплив кризи на банки

Рада НАБУ на своєму засіданні обговорила заходи для зменшення негативного впливу кризи на діяльність банків, інформує прес-служба Асоціації.

У ході засідання повідомлялось, що банки, як і весь бізнес, вже відчувають наслідки карантину – активно працюють з клієнтами, регулятором, Кабміном та Парламентом для пошуку збалансованих рішень з урахуванням інтересів усіх учасників правовідносин, забезпечення стабільної роботи банківського сектору і подолання бізнесом сьогоднішньої складної ситуації з найменшими втратами.

Україна спроможна це зробити, однак без підтримки міжнародних партнерів ризики для економіки суттєво зростають. Тому банкіри вчергове підкреслили необхідність прийняття законопроекту №2571-д як запоруки продовження співпраці України і МВФ для забезпечення макрофінансової стабільності та фінансування антикризових заходів.

Під час засідання обговорили низку системних питань, у т. ч. щодо підтримки ліквідності банків та рефінансування (за необхідності), зокрема щодо розширення можливостей залучення банками рефінансування під заставу ОВДП, а також підвищення привабливості вкладень в ОВДП. Аналізувались потенційні наслідки тривалого карантину та його вплив на капітал банків. Банківська спільнота перебуває у постійному діалозі з регулятором щодо превентивних заходів для мінімізації впливу негативного сценарію, у т. ч. шляхом пом’якшення вимог до нормативів Н2 та Н3.

Декілька тижнів тому, на початку карантинних заходів, банківська спільнота дуже швидко відреагувала, сформувавши пул чуттєвих питань та направивши відповідні пропозиції НБУ, що у результаті збалансувало ситуацію та забезпечило можливість банків безперебійно обслуговувати клієнтів. Сьогодні НАБУ пильно стежить за ситуацією, вивчає різні аналітичні прогнози та напрацьовує разом з регулятором необхідні заходи, щоб бути готовими до будь-якого розвитку подій. І якщо перша негативна хвиля вже погашена, то наразі вся увага прикута до рішень держави, що вже найближчим часом визначать вектор руху економіки. У цій ситуації завдання банків – зберегти інвестиційний потенціал, підтримати клієнтів, забезпечити належний сервіс банківських операцій. Тому НАБУ, враховуючи різні аналітичні джерела, аргументи та прогнози експертного середовища, продовжить діалог з Нацбанком для формування інструментів, що забезпечать виживання банківського сектору та бізнесу за будь-якого сценарію.

Окрему увагу Рада НАБУ приділила питанню щодо недопущення погіршення кредитного портфелю банків, створення умов для запровадження кредитних канікул та реструктуризації кредитів. Узгоджено позицію щодо необхідності глибокого аналізу фінансового стану позичальника та встановлення причинно-наслідкового зв’язку зниження його платоспроможності внаслідок запровадження карантину для прийняття рішення банком щодо надання пільгового режиму в обслуговуванні кредиту.

Банки турбує питання звітності, особливо це стосується перенесення терміну подання «Звіту про підзвітні рахунки» відповідно до Угоди між Урядом України та Урядом Сполучених Штатів Америки (FATCA), а також строків подання звітності у форматі XBRL. НАБУ вже працює над питанням щодо перенесення встановлених строків, адже в умовах запроваджених обмежень банки не мають можливості сконцентруватись на належному впровадженні цих вимог.

Учасники засідання торкнулися питання стрес-тестів у розрізі Постанови Правління НБУ №46 від 3.04.2020 р. Враховуючи, що регулятор змінив підходи щодо застосування стрес-сценарію у зв’язку із наслідками впровадження карантину, НАБУ додатково опрацьовує із банками питання щодо впливу зазначеної Постанови на діяльність банків.

Багато питань стосувалось практичних аспектів роботи банків, у т. ч. дистанційної взаємодії, ідентифікації, верифікації клієнтів, укладання договорів, віддаленої роботи, діджиталізації процесу обміну інформацією із Пенсійним фондом України для зарахування пенсій та грошової допомоги на поточні рахунки отримувачів.

Підсумовуючи засідання, банкіри відмітили готовність банківської системи протистояти викликам сьогодення, забезпечити безперебійну роботу банківських установ, необхідність щоденного моніторингу та формування шляхів вирішення проблемних питань і постійного діалогу з регулятором та іншими державними органами для збереження контролю над ситуацією.

Додати коментар

Увійти за допомогою: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: