В Україні з’явиться платформа «Фінансова скарга»

Українська асоціація фінтех та інноваційних компаній (Ukrainian Association of Fintech and Innovation Companies – UAFIC) отримала грант від Проекту USAID «Трансформація фінансового сектору» розміром $100 тис. на створення національної платформи медіації «ФінCкарга» для роботи зі скаргами споживачів фінансових послуг. Про це повідомляє прес-служба Проекту.

Мета такого кроку – створення добровільного онлайн-механізму врегулювання скарг на фінансовому ринку. Споживачі зможуть реєструвати у цій системі скарги, які потім передаватимуться підключеним до системи фінансовим установам, а відповіді на скарги будуть відстежуватися та контролюватися до врегулювання. Це буде перший в Україні незалежний майданчик, який дозволить фізичним особам вирішувати суперечки із надавачами фінансових послуг швидко, безоплатно та без звернення до регулятора чи суду.

Українці, як правило, не скаржаться на фінансові послуги, які отримують. За результатами загальнонаціонального опитування з фінансової грамотності, проведеного на замовлення Проекту USAID «Трансформація фінансового сектору», багато українців незадоволені надавачами фінансових послуг (банками, фінансовими компаніями), але просто сприймають це як життєвий факт. Більше того, 45% споживачів навіть не знають, кому скаржитися та куди звертатися за захистом своїх прав. Суди вважаються дорогою та повільною альтернативою розв’язання спорів з фінансовими установами.

«Ми створюємо платформу, яка дозволить споживачам повідомляти про проблеми з фінансовими послугами банкам та фінансовим компаніям. Ця платформа стане зручним та легким у використанні способом вирішення спірних питань шляхом комунікації та медіації. Ми віримо, що це допоможе підвищити загальний рівень фінансової грамотності та довіри населення до фінансового сектору. Також це допоможе виявити слабкі місця в продуктах чи процесах надавачів фінансових послуг, а також сприятиме покращенню їхнього сервісу. І останнє, але не менш важливе: платформа медіації розвантажить регуляторів та судову систему», – розповів Голова правління Української асоціації фінтех та інноваційних компаній Ростислав ДЮК.

Окрім прийому, моніторингу та аналізу звернень споживачів, «ФінCкарга» може служити медіатором, надаючи обом сторонам суперечки можливість отримати консультативну підтримку з певного питання та досягти згоди. За допомогою цієї платформи UAFIC також проводитиме дослідження з метою виявлення основних причин невдоволення споживачів при отриманні та користуванні фінансовими послугами.

«Захист прав споживачів фінансових послуг – один з наших головних пріоритетів. Ми віримо, що проект «ФінСкарга» допоможе всім гравцям галузі та сприятиме фінансовому добробуту українців. Нам приємно бачити, що приватна фінансова спільнота підтримує цю ініціативу, і ми сподіваємося, що ця ініціатива приведе до покращення ситуації на ринку кредитування в Україні», – наголосив Керівник Проекту USAID «Трансформація фінансового сектору» Роберт БОНД.

Сервіс буде доступний на будь-яких пристроях за умови підключення до Інтернету. У тестовому режимі платформа запрацює у серпні 2020 року, а офіційний запуск заплановано на початок жовтня 2020 року.

Додати коментар

Увійти за допомогою: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: