Доступ до Кредитного реєстру стане дистанційним

Національний банк планує надати дистанційний доступ до свого Кредитного реєстру. Як повідомляє прес-служба регулятора, в умовах карантину та обмежувальних заходів цей крок дозволить заявникам – населенню та юридичним особам – отримати інформацію з Кредитного реєстру НБУ зручніше та швидше.

Заявник зможе отримати інформацію через запит до пошукової системи Кредитного реєстру. Верифікація даних фізичної особи може здійснюватися за допомогою системи BankID Національного банку або кваліфікованого електронного підпису (КЕП).

Фізична особа може підписати заяву на отримання інформації з Кредитного реєстру, що подається в електронній формі, особистим КЕП, юридична особа – кваліфікованим електронним підписом свого керівника.

При цьому заява на отримання інформації з Кредитного реєстру може надаватися і на паперових носіях.

Особа, яка отримує таку інформацію за дорученням, повинна додати до заяви копію документа, що підтверджує її повноваження.

Відповідні норми містить проект змін до Положення про Кредитний реєстр Національного банку України, затвердженого Постановою Правління НБУ від 4 травня 2018 року №50.

Слід нагадати, що у 2018 році Національний банк створив централізований Кредитний реєстр. В ньому накопичується інформація про кредитні операції позичальників, заборгованість за якими становить понад 100 мінімальних заробітних плат перед одним банком.

Передавання банками до Кредитного реєстру інформації про боржників – фізичних осіб здійснюється відповідно до законодавства України, зокрема з дотриманням вимог Закону «Про захист персональних даних».

Позичальники, щодо яких передані дані до Кредитного реєстру, також мають право отримувати з нього інформацію про себе, і, у разі незгоди з її змістом, вимагати внесення змін до інформації.

На сьогодні в Кредитному реєстрі є інформація про понад 75 тис. боржників – фізичних (48 тис.) та юридичних (27 тис.) осіб.

Система BankID НБУ дозволяє здійснювати електронну дистанційну ідентифікацію фізичних осіб. За її допомогою користувачі мають можливість безпечно отримувати віддалений доступ до адміністративних (державних), фінансових, комерційних та інших послуг.

Уже зараз у системі доступно більше 100 видів адміністративних та комерційних послуг.

Додати коментар

Увійти за допомогою: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: