Як НБУ взаємодіятиме зі споживачами фінансових послуг

Національний банк з 1 липня 2020 року стає регулятором небанківських фінансових установ, інформує прес-служба НБУ.

Це означає, що він буде взаємодіяти не лише із надавачами небанківських фінпослуг, а й їхніми споживачами. Нацбанк починає приймати та опрацьовувати звернення громадян щодо роботи фінансових, страхових, лізингових, факторингових компаній, ломбардів та кредитних спілок.

Клієнтам фінансових установ у випадку порушення їхніх прав насамперед варто звертатися з письмовою скаргою на ім’я керівника відповідної фінансової установи. Якщо фінустанова не реагує навіть після скарги, варто звертатися до Національного банку.

Найбезпечніші канали звернення до НБУ – електронна пошта та контакт-центр

У сьогоднішній ситуації в Україні найбезпечніше та найзручніше звертатися до Національного банку за допомогою дистанційних каналів:

– надішліть звернення на електронну пошту nbu@bank.gov.ua, використовуючи спеціальну форму. Найближчим часом з’явиться можливість подати звернення відразу на вебсайті НБУ;

 – зателефонуйте за номером 0800505240, дзвінки безкоштовні. Якщо ви телефонуєте в неробочий час або всі оператори зайняті, залиште ваш номер телефону на автовідповідач, щоб фахівець Національного банку міг з вами зв’язатися пізніше;

– надішліть лист разом із супроводжуючими документами на адресу: 01601, м. Київ, вул. Інститутська, 9.

У зверненні до НБУ споживач має надавати ту ж інформацію, яку раніше вимагала Нацкомфінпослуг

У зверненні потрібно вказати прізвище, ім’я та по батькові, місце проживання та електронну пошту. Необхідно розповісти суть порушеного питання, вашої пропозиції чи скарги, а також вказати, якої фінансової установи стосується звернення. Інформації має бути достатньо для обґрунтованого вирішення вашої справи.

Такі ж вимоги були і в попереднього регулятора небанківських фінансових установ.

Які звернення Національний банк не розглядає?

Нацбанк не розглядає анонімні звернення без імені автора та зазначення місця його проживання. Питання, які є поза компетенцією регулятора, НБУ пересилає до відповідного державного органу та обов’язково повідомляє про це людину. Якщо громадянин не вказав достатньо інформації, НБУ повертає звернення та просить уточнити дані. Також не розглядається повторне звернення з того ж питання, якщо перше звернення було вирішене.

Відповідь на письмове звернення

Відповідь на стандартне звернення надається упродовж 30 днів. Водночас, якщо звернення не потребує додаткового вивчення та перевірки, відповідь надається впродовж 15 днів. В окремих складних випадках строк розгляду може бути продовжено до 45 днів. Але Національний банк обов’язково повідомляє про це скаржника.

Більш детально – в Інструкції про організацію розгляду звернень громадян, проведення особистого прийому та забезпечення доступу до публічної інформації в Національному банку України.

Додати коментар

Увійти за допомогою: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: