НБУ протидіятиме платіжному шахрайству

З 7 липня 2020 року Національний банк запустив Всеукраїнську інформаційну кампанію з протидії платіжному шахрайству, йдеться у повідомленні прес-служби регулятора.

Інформаційна кампанія проходитиме в липні-серпні 2020 року в усіх регіонах України. Її мета – навчити українців основним правилам безпеки безготівкових та онлайн-платежів.

В Україні, як і у світі, найпопулярнішим методом шахрайства з платіжними картками є соціальна інженерія – це коли люди самі переказують гроші аферистам або розкривають їм дані своїх карток. Виклик для центральних банків усіх країн у період масового переходу в онлайн – убезпечити людей від таких випадків.

«Якщо раніше ми боролися із накладками на банкомати, через які шахраї викрадали дані карток, то зараз ми боремося за обізнаність населення, адже в більшості випадків люди стають жертвами шахраїв через недотримання основних правил платіжної безпеки», – наголошує Директор Департаменту платіжних систем та інноваційного розвитку НБУ Олексій ШАБАН. За його словами, торік в Україні відбулося майже 72 тисячі випадків незаконних дій із платіжними картами. 58% із них сталися в Інтернеті. А от шахрайство з накладками на банкомати вже майже відійшло в минуле.

У 2020 році через карантинні заходи українці все частіше стали обирати безготівкові платежі, розрахунки та покупки онлайн. З’явилися й нові сценарії у шахраїв, які під виглядом державних органів обіцяють грошову допомогу через карантин і у такий спосіб виманюють дані платіжних карток.

«Уперше в історії України Національний банк організовує таку масштабну інформаційну кампанію з протидії платіжному шахрайству, яку підтримує широке коло однодумців. До кампанії виявили бажання долучитися більше 50 партнерів-представників соціально відповідального бізнесу найрізноманітніших галузей. Спільними зусиллями Національного банку, кіберполіції, банків, платіжних систем, мобільних операторів, інтернет-магазинів ми проведемо безпрецедентну інформаційну кампанію, дамо відсіч шахраям.

Розповідати про правила платіжної безпеки ми будемо на телебаченні і в радіоефірах, у газетах та на інформаційних порталах, у месенджерах та за допомогою SMS, у метро, на вокзалах і навіть у платіжках за електроенергію. Ми намагаємося використати усі можливі канали комунікацій, щоб достукатися до аудиторії та убезпечити громадян від злочинних дій шахраїв, та дуже вдячні партнерам, які підтримали проект і разом із нами працюють у напрямі розвитку фінансової обізнаності населення», – говорить Директор Департаменту комунікацій НБУ Наталія БОНДАРЕНКО.

Додати коментар

Увійти за допомогою: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: