Як зміниться банківська реклама

З 1 вересня 2020 року запрацюють вимоги до розкриття банками інформації про послуги в рекламі та на веб-сайтах, повідомляє прес-служба Нацбанку.

Достовірні дані

Головна зміна, яка має відбутися на веб-сайтах та в рекламі банків, – повинна з’явитись достовірна, правдива, актуальна та достатня за обсягом інформація про депозити та кредити, їх вартість, умови та ризики, яка не вводитиме клієнтів в оману. Це дасть змогу споживачам розуміти умови отримання послуг, порівнювати послуги декількох банків та приймати справді зважені фінансові рішення.

Національний банк ухвалив вимоги до розкриття інформації наприкінці попереднього року після того, як отримав повноваження на захист прав споживачів. Регулятор дав час банкам на адаптацію до нових вимог, розуміючи, що зміна інформації в рекламі та на веб-сайтах потребує ресурсу. Через карантин НБУ відтермінував вимоги до вересня цього року.

Розкриття інформації на веб-сайті

Усі банки повинні надавати повну інформацію про кредити та депозити для громадян на веб-сайті в єдиному уніфікованому форматі. Насамперед банки зобов’язані вказувати реальну річну ставку за кредитом, наявність додаткових послуг (наприклад, страхової компанії, державного реєстратора, нотаріуса, оцінювача) та їх вартість для клієнта, строк послуги, орієнтовну загальну вартість кредиту, періодичність погашення кредиту, попередження про можливі наслідки у випадку прострочення виплат за кредитом, умови дострокового зняття грошей із депозиту та інші.

Клієнт, зайшовши на веб-сайт будь-якого банку, повинен мати змогу завантажити файл з вичерпною інформацією про повну вартість, умови отримання послуги, ризики для себе тощо. Також на веб-сайтах банків мають запрацювати калькулятори для розрахунку витрат за користування споживчим кредитом чи доходів від розміщення коштів на депозит.

Розкриття інформації в рекламі

Реклама кредитів та депозитів для громадян не повинна ускладнювати візуальне сприйняття інформації про послугу.

Також у рекламі обов’язково повинні бути вказані основні характеристики послуги:

– для кредиту – реальна річна процентна ставка, максимальна сума кредиту та його строк;

– для депозиту – річна процентна ставка, строк вкладу, валюта та мінімальна сума.

Ці вимоги стосуються телевізійної реклами, радіореклами, реклами на білбордах та на інтернет-банерах.

Вимоги стосуються лише реклами конкретних продуктів або послуг для громадян і не розповсюджуються на рекламу послуг для бізнесу та фізичних осіб-підприємців, а також не застосовуються до іміджевої та категорійної реклами банків.

Перевірка дотримання вимог

Профільний підрозділ Національного банку – Управління захисту прав споживачів фінансових послуг – з 1 вересня 2020 року здійснюватиме щоденний моніторинг веб-сайтів і реклами банків та контролюватиме дотримання вимог до розкриття інформації.

За неналежне розкриття інформації передбачено штрафні санкції від 50 до 800 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне порушення.

Більш детально – у Постанові Правління НБУ від 28 листопада 2019 року №141 «Про затвердження Положення про інформаційне забезпечення банками клієнтів щодо банківських та інших фінансових послуг» та Постанові Правління НБУ від 14 травня 2020 року №62 «Про затвердження змін до Положення про інформаційне забезпечення банками клієнтів щодо банківських та інших фінансових послуг».

Додати коментар

Увійти за допомогою: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: