Як буде відновлюватися інвестиційна привабливість країн Європи після кризи

Компанія EY оприлюднила результати Дослідження інвестиційної привабливості країн Європи. У ньому аналізується те, як проекти прямих іноземних інвестицій розподілилися по країнах, регіонах і секторах економіки, а також тенденції, які найбільше вплинули на дії інвесторів. 

ОСНОВНІ ТЕНДЕНЦІЇ

Цього року дослідження включає не лише аналіз минулого 2019 року, але і прогноз на майбутнє, яке настане після карантину. Дослідження відповідає на питання, чи всі проекти ПІІ, заявлені в 2019 році, вдасться реалізувати, як зміниться інвестиційна політика та економічна ситуація після пандемії і які тренди будуть впливати на рішення інвесторів.

Як зазначається у Дослідженні, минулий рік став для Європи одним з найбільш вдалих за обсягом залучених прямих іноземних інвестицій: закордонні інвестори вклали кошти в 6412 нових проектів у 47 країнах, це на 0,9% більше ніж роком раніше.

Зростання ПІІ в Європі в основному пояснюється істотним збільшенням проектів прямих іноземних інвестицій у Франції, яка в 2019 році стала лідером за кількістю ПІІ в Європі – на її частку припало 1197 нових проектів, що на 17% більше ніж роком раніше. Незважаючи на невизначеність у зв’язку з Брекзітом, на 5% зросли обсяги ПІІ в Великобританії. Однак загальноєвропейська динаміка була досить скромною. Це обумовлено посиленням напруженості в міжнародних торговельних відносинах, невизначеністю навколо Брекзіта, а також незначними темпами економічного зростання.

ПЕРСПЕКТИВИ

Згідно з результатами Дослідження, у посткарантинному світі визначальний вплив на інвестиційні рішення будуть надавати такі три мегатренди:

– прискорення технологічних змін, націлених на полегшення доступу клієнтів до продуктів і послуг та зниження витрат – 82% респондентів очікують, що в результаті карантину в найближчі три роки темпи впровадження технологій прискоряться;

– підвищена увага до проблем зміни клімату та сталого розвитку – 57% опитаних вважають, що в найближчі три роки ці питання набудуть ще більшої актуальності;

– реструктуризація ланцюжків поставок і перегляд пріоритетів в частині закупівель в країнах далекого і ближнього зарубіжжя і у своїй країні – 83% учасників опитування очікують, що при структуруванні ланцюжків поставок переважатиме регіональний підхід.

У нових умовах Європа не може розраховувати на гарантовану процвітання: 49% учасників дослідження вважають, що після закінчення пандемії Європейський регіон стане менш привабливим для інвесторів, і лише 8% респондентів дотримуються протилежної точки зору.

Для відновлення привабливості в очах інвесторів необхідно:

– просувати ідеї глобалізації, але таким чином, щоб вони працювали на благо самої Європи і зміцнення загальноєвропейського ринку;

– інвестувати в технології, охорона здоров’я та екологічно чисті виробництва;

– вкладати кошти в адаптацію до «нової нормальності» і знайти оптимальний баланс між підтримкою громадського добробуту та збереженням конкурентоспроможності бізнесу;

– готуватися до наступної кризи.

Додати коментар

Увійти за допомогою: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: