Реклама банківських послуг стала прозорою

З 1 вересня 2020 року запрацювали введені Національним банком вимоги до розкриття банками вичерпної інформації про послуги та їх повну вартість для клієнтів, інформує прес-служба НБУ.

Прозорість фінансових послуг

Відтепер на веб-сайтах та у рекламі банків повинна бути достатня за обсягом, правдива та актуальна інформація про умови депозитів та споживчих кредитів – їхню вартість, повні витрати клієнта, включені додаткові послуги, спосіб оплати, санкції у випадку невиконання клієнтом умов тощо.

«Відносини банку з клієнтом мають бути максимально прозорими, а умови банківських послуг – простими та зрозумілими для споживача. Від цього виграють усі. Клієнт зможе легко порівняти умови різних фінустанов, а банки здобудуть лояльність споживачів та зменшать ризики невиконання умов договорів. Спільно з банками ми забезпечимо прозорість фінансових послуг та орієнтованість на клієнта», – наголосила Начальник Управління захисту прав споживачів фінансових послуг НБУ Ольга ЛОБАЙЧУК.

Відповідні вимоги до банків були затверджені ще у травні 2020 року. У банків було достатньо часу для приведення своєї роботи відповідно до вимог регулятора.

Інформація про кредити та депозити на веб-сайтах

Усі банки повинні надавати повну інформацію про споживчі кредити та депозити для громадян на веб-сайті в єдиному уніфікованому форматі. Насамперед банки зобов’язані вказувати реальну річну ставку за кредитом, наявність додаткових послуг (наприклад, страхової компанії, державного реєстратора, нотаріуса, оцінювача) та їхню вартість для клієнта, строк послуги, орієнтовну загальну вартість кредиту, періодичність погашення кредиту, попередження про можливі наслідки у випадку прострочення виплат за кредитом, умови дострокового зняття грошей із депозиту та інші.

Клієнт, зайшовши на веб-сайт будь-якого банку, повинен мати змогу завантажити файл у стандартному вигляді з вичерпною інформацією про повну вартість, умови отримання послуги, ризики для себе тощо.

Також на веб-сайтах банків мають працювати калькулятори для розрахунку витрат за користування споживчим кредитом чи доходів від розміщення коштів на депозит.

Інформація про кредити та депозити у рекламі

Реклама споживчих кредитів та депозитів для громадян не повинна ускладнювати візуальне сприйняття інформації про послугу.

Також у рекламі обов’язково повинні бути вказані основні характеристики послуги:

– для кредиту – реальна річна процентна ставка, максимальна сума кредиту та його строк;

– для депозиту – річна процентна ставка, строк вкладу, валюта та мінімальна сума.

Ці вимоги стосуються телевізійної реклами, радіореклами, реклами на білбордах та на інтернет-банерах. Вимоги стосуються лише реклами конкретних продуктів або послуг для громадян, проте не розповсюджуються на рекламу послуг для бізнесу та фізичних осіб-підприємців, а також не застосовуються до іміджевої та категорійної реклами банків.

Як НБУ контролюватиме дотримання вимог до розкриття банками інформації

Відсьогодні Національний банк здійснюватиме щоденний моніторинг веб-сайтів і реклами банків та контролюватиме дотримання вимог до розкриття інформації. За порушення прав споживачів передбачено штрафні санкції від 300 до 800 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне порушення (за Законом «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг»).

Більш детально – у Постанові Правління НБУ від 28 листопада 2019 року №141 «Про затвердження Положення про інформаційне забезпечення банками клієнтів щодо банківських та інших фінансових послуг» та Постанові Правління НБУ від 14 травня 2020 року №62 «Про затвердження змін до Положення про інформаційне забезпечення банками клієнтів щодо банківських та інших фінансових послуг»

Додати коментар

Увійти за допомогою: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: