Як у небанківські фінустанови призначатимуть тимчасові адміністрації

Національний банк продовжує оновлювати нормативно-правову базу з регулювання діяльності небанківських фінансових установ. Зокрема, він оприлюднив проект Положення про особливості застосування заходу впливу у вигляді відсторонення керівництва від управління фінансовою установою та призначення тимчасової адміністрації.

Правове поле

Як зазначає прес-служба регулятора, головна мета документа – визначити порядок та умови застосування зазначеного заходу впливу до небанківських установ. Національний банк має повноваження на застосування такого заходу впливу відповідно до Закону про «спліт», однак наразі немає відповідного регуляторного акта у цій сфері.

Застосування заходу впливу у вигляді відсторонення керівництва від управління фінансовою установою та призначення тимчасової адміністрації в межах запровадження пропорційного підходу до нагляду й застосування заходів впливу передбачається лише до страховиків та кредитних спілок.

Цим проектом Положення Національний банк має намір зробити таке.

Установити повноваження тимчасової адміністрації

Відповідно, основними завданнями тимчасової адміністрації визначені:

– збереження активів, документів, інформації, систем обліку та реєстрації, баз даних фінустанови;

– упровадження заходів для усунення порушень законодавства;

– запобігання виникненню кризових явищ, що можуть призвести до невиконання зобов’язань.

Визначити перелік функцій тимчасової адміністрації

Тимчасового адміністратора в небанківську установу призначає Національний банк, отже, він є підзвітним і підконтрольним регулятору. Тимчасовий адміністратор виконує організаційно-розпорядчі та інші функції, пов’язані з виконанням обов’язків відстороненого керівництва, зокрема, підписує:

– накази про кадрові питання;

– претензії до боржників від імені фінустанови;

– інші необхідні для виконання функцій тимчасової адміністрації документи.

Урегулювати питання складання плану роботи тимчасової адміністрації

Тимчасовий адміністратор складає план роботи після детальної оцінки фінансового стану фінустанови. План має містити:

– цільові показники, яких планується досягти за період діяльності тимчасової адміністрації;

– висновок про ознаки неплатоспроможності й необхідності ініціювання процедури банкрутства;

– інші показники залежно від результатів оцінки фінансового стану.

Протягом роботи тимчасової адміністрації фінустанова продовжує подавати звітність до Національного банку.

Урегулювати порядок припинення тимчасової адміністрації

Тимчасовий адміністратор не пізніше ніж за 15 календарних днів до закінчення строку повноважень має подати до НБУ звіт про виконання завдань. Тимчасова адміністрація припиняє свою роботу після набрання чинності рішенням Національного банку про відміну застосованого заходу впливу або у зв’язку із закінченням строку призначення тимчасової адміністрації.

Регуляторним актом пропонується визнати такими, що втратили чинність:

– пункт 1 розпорядження Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг від 27 березня 2008 року №416 «Про затвердження Положення про особливості застосування заходів впливу у вигляді відсторонення керівництва від управління фінансовою установою та призначення тимчасової адміністрації та про внесення змін до деяких нормативно-правових актів»;

– підпункт 1.2 пункту 1 Розпорядження Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, від 10 січня 2013 року №65 «Про затвердження змін до деяких розпоряджень Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України щодо особливостей застосування заходів впливу».

Більш детально – у проекті Постанови Правління НБУ «Про затвердження Положення про особливості застосування заходу впливу у вигляді відсторонення керівництва від управління фінансовою установою та призначення тимчасової адміністрації»

Додати коментар

Увійти за допомогою: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: