Криза висуває нові вимоги до керівників компаній

Ризик, пов’язаний з людським капіталом, сьогодні є однією з найсерйозніших проблем для зростання. Про це свідчавть результати опитування керівників компаній 2020 KPMG CEO Outlook.

Зміна пріоритетів

KPMG провела два опитування, присвячені оцінці змін упродовж світової кризи пріоритетів й підстав до занепокоєння керівників KPMG: одне –  у січні (до запровадження карантину), а друге – в липні-серпні поточного року.

Згідно з ними, на початку року порядок денний керівників радикально змінився, відповідно до того, як набирали обертів наявні тренди на зразок розширення екологічної, соціальної й управлінської стійкості (ESG-критерії), гнучкого графіку роботи і цифрових трансформацій. Керівники продемонстрували глибший песимізм у питанні майбутніх досягнень світової економіки, що вказує на разючу зміну настроїв з початку року: 32% менш впевнені у перспективах зростання упродовж наступних трьох років (порівняно з результатами у січні 2020 року). Більше оптимізму керівники виявили щодо перспектив зростання їхніх країн (45%) та їхнього бізнесу упродовж наступних трьох років.

Міжнародний голова і  виконавчий директор KPMG International Білл ТОМАС заявив: «Значні зміни, яких зазнали пріоритети керівників упродовж останніх шести місяців, яскраво засвідчують, що бізнесу, аби впоратися з викликами, довелося стрімко розвернутися. Бізнес-керівники в усьому світі рішуче намагаються дати лад невизначеності. Ця криза надала прискорення вже наявним стратегіям із діджиталізації та соціальної відповідальності. Утім, в інших сферах планувати майбутнє значно важче, зокрема обмірковувати майбутні способи роботи й вирішення проблем. Таким чином, нема нічого дивного в тому, що керівники приділяють увагу важливості людського капіталу для підтримки й розвитку будь-якого майбутнього бізнесу».

У січні у переліку загроз для зростання керівники розташували ризик, пов’язаний з людським капіталом, нижче одинадцятої позиції. Утім, з початком карантину цей ризик піднявся до статусу найбільш серйозної загрози для бізнесу, випередивши ланцюжки поставок і екологічний ризик .

Діджиталізація з метою підвищення стійкості операційної діяльності

Під час карантину керівники зробили чималі інвестиції у технології, і для посилення операційної стійкості, гнучкості й більшої клієнтозорієнтованості їхніх компаній роблять ставку на основні аспекти цифрових перетворень. Переважна більшість керівників (80%) зауважили, що під час кризи перехід їхнього бізнесу на цифрові рейки пришвидшився. Найбільших здобутків було досягнуто у трансформації операційної діяльності: 30% сказали, що прогрес у цьому питанні переніс їх на роки вперед від того місця, в якому вони очікувано мали б перебувати зараз. Дві третини (67%) керівників, ймовірно, більше вкладатимуть кошти в технології, ніж у працівників – показник, який залишився незмінним з часу першого опитування.

Підвищення уваги до цілей та екологічних, соціальних й управлінських питань (ESG)

Раніше цього ж року керівники повідомили, що їхні компанії мають відігравати у суспільстві вагомішу роль. Дві третини керівників (65%) заявили, що громадськість чекає від бізнесу участі щодо вирішення соціальних викликів, а три чверті (76%) погодилися, що як лідери вони несуть особисту відповідальність за зміни в соціальних питаннях.

Карантин спонукав керівників в усьому світі зосередитися на їхній ролі в суспільстві й надалі додатково посилювати увагу за методами ведення бізнесу. Керівники усвідомлюють, що останні події змусили їх замислитися, чи відповідають цілі їхніх компаній очікуванням стейкхолдерів, зокрема 79% визнали що в результаті кризи змушені були переглянути цілі компаній; стільки ж опитаних (79%) з початку кризи відчувають сильніший емоційний взаємозв’язок з ціллю своєї компанії.

Такий перебіг подій виніс ESG-питання  практично на перші позиції порядку денного керівників: майже дві третини (63%) у зазначений період невизначеності в усьому світі змістили акценти на соціальний компонент. Незважаючи на підвищену увагу до соціальних проблем, чимало секторів перебувають в зоні ризику кліматичних змін. Чимало керівників (65%) визнають, що визначальним для подальшого розвитку стане усунення саме цього ризику, зокрема, це вплине на те, чи зможуть вони зберегти робочі місця упродовж наступних п’яти років.

Підсумовуючи, Білл Томас сказав: «Криза змінює уявлення про хороше керівництво корпорацією. Це висуває до керівників вимоги, які усього кілька місяців тому мало хто собі міг уявити. Питання екології не втрачають своєї важливості, але значно вищі позиції в порядку денному посідають нині соціальні наслідки. Керівники значно більше віддані цілі, яка є наріжним каменем існування їхньої компанії, і під час тривалого періоду непередбачуваності, ухвалюючи бізнес-рішення, вдаються до неї як до дороговказу».

Додати коментар

Увійти за допомогою: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: