Небанківські фінустанови долучаються до цифрової трансформації

Цифрова трансформація фінансового ринку триває. Тепер до неї долучилися й небанківські фінансові установи. Про це йдеться на офіційній сторінці НБУ у Facebook.

Нещодавно відбулася спільна зустріч Національного банку України та Міністерства цифрової трансформації з небанківськими фінустановами. Темою зустрічі стало питання діджиталізації надання фінансових послуг шляхом використання шерінгу в додатку «Дія».

Слід нагадати, що нещодавно Національний банк надав можливість використання електронних документів для ідентифікації та верифікації клієнтів під час візиту до установи або віддалено як для банківських, так і для небанківських фінустанов.

До таких методів ідентифікації та верифікації належать використання е-паспорта, кваліфікованого електронного підпису клієнта, відеотрансляції, системи BankID НБУ, ID документів, отримання даних із БКІ, шерінгу е-паспорта з додатка «Дія» тощо.

Слід зазначити, що НБУ визначив шерінг е-паспорта через додаток «Дія» до повноцінної моделі ідентифікації та верифікації клієнта. Цю повноцінну модель можна використовувати без застосування лімітів до операцій та суми зобов’язань між клієнтом та фінустановою.

За даними Мінцифри, шерінг – це сервіс, що дозволяє отримувати копії цифрових документів клієнтів завдяки додатку «Дія» відразу в інформаційній системі фінустанови (через АPI).

Працівник фінустанови сканує (телефоном, планшетом або іншим пристроєм) QR або штрих-код електронного документа клієнта в додатку «Дія». Водночас клієнту в додаток надходить запит щодо підтвердження дозволу на надання цій конкретній фінустанові або навіть її відділенню мета-даних або е-відбитка цифрової копії документа.

У клієнта, який за допомогою смартфона, сайта чи в мобільного додатка фінустанови для отримання послуги, виникає необхідність надати копії цифрових документів. Він натискає відповідну кнопку, і система фінустанови автоматично надсилає запит у додаток «Дія». Додаток верифікує повноваження фінустанови та повертає їй на сайт чи в додаток оферту з кнопкою «Надіслати копії цифрових документів через «Дію». Клієнт натискає на цю кнопку та отримує у своєму додатку «Дія» запит на надання згоди на передавання цифрової копії документа відповідній фінустанові.

Фінустанова має подати та підписати заяву на приєднання до Договору про підключення до інформаційної системи Порталу «Дія» та виконати технічні налаштування API. Далі клієнти такої установи матимуть змогу замовляти та користуватися її послугами в режимі онлайн.

Додати коментар

Увійти за допомогою: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: