НБУ координуватиме МТСБУ

Національний банк почав виконувати функції Координаційної ради Моторного (транспортного) страхового бюро України (МТСБУ), інформує прес-служба регулятора.

Функції Координаційної ради МТСБУ перейшли до НБУ з 29 серпня 2020 року, оскільки підсумкове засідання Нацкомфінпослуг з виконання цих функцій відбулося 29 квітня 2020 року. Якщо упродовж 120 днів засідання Координаційної ради не скликається, її функції переходять до регулятора ринків фінансових послуг. Таким органом відповідно до закону про «спліт» є Національний банк.

Відтепер рішення, пов’язані з виконанням функцій Координаційної ради МТСБУ, приймає Правління Національного банку.

На своєму першому засіданні Координаційна рада за участі членів Правління Національного банку розглянула питання ключових функцій та завдань МТСБУ. Було заслухано доповідь генерального директора МТСБУ про основні показники діяльності ринку ОСЦПВ у 2020 році та питання його розвитку.

Ринок ОСЦПВ упродовж 9 місяців 2020 року стало зростав:

– кількість укладених договорів автоцивілки зросла на 3,1% до 6,2 млн. договорів;

– сума нарахованих страхових премій зросла на 23,5% до 4,5 млрд. грн. Середній розмір страхового платежу зріс на 19,8% до майже 730 грн.;

– урегульовано 104831 страховий випадок (із використанням «європротоколу» – 35278 випадків). Це на 4% більше ніж за аналогічний період 2019 року;

– сума страхових виплат зросла більш як на 10% та становить 2 млрд. грн. Із них за «європротоколом» виплачено більше 351 млн. грн.;

– негативна динаміка спостерігається в міжнародному сегменті ОСЦПВ (так звана «Зелена картка»). Це пов’язано з карантинними обмеженнями та зниженням активності громадян щодо подорожей;

– кількість укладених договорів «Зелена картка» зменшилася на 50% до 460640;

– сума страхових премій за договорами «Зелена картка» знизилася на 32,1% до менше 0,9 млрд. грн. Сума сплачених страхових відшкодувань зросла на 18,5% до 13,3 млн. євро.

Основними векторами розвитку ОСЦПВ у 2021 році визначені такі:

– підвищення контролю за наявністю полісів ОСЦПВ та «Зеленої картки». Це буде відбуватися шляхом використання централізованої бази даних МТСБУ та ефективної інформаційної взаємодії з Національною поліцією та Держприкордонслужбою;

– поступовий перехід до вільного ціноутворення за договорами ОСЦПВ;

– упровадження ефективної загальної системи прямого врегулювання збитків;

– стимулювання скорочення строків врегулювання страхових випадків;

– перегляд лімітів страхових сум з ОСЦПВ, зокрема за шкоду, заподіяну життю і здоров’ю.

Додати коментар

Увійти за допомогою: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: