Які структури захищають права споживачів фінансових послуг

Нещодавно відбулася друга щорічна конференція Compliance|Risk|2020, організована компанією EXTRA Consulting за підтримки Проекту USAID «Трансформація фінансового сектору». Про це йдеться на офіційній сторінці Проекту у Facebook.

Під час конференції окрему увагу було приділено питанню захисту прав споживачів фінансових послуг. Заступник керівника Проекту USAID «Трансформація фінансового сектору» Юлія ВІТКА нагадала, що проекти USAID в Україні вже багато років займаються цією проблематикою: «Раніше не було нічого – було загальне законодавство про захист споживачів, але не споживачів фінпослуг».

Підбиваючи підсумки роботи цих проектів за останні десять років, пані Вітка зазначила, що в Україні вже є профільне базове законодавство, інституційна структура та вимоги до розкриття реальної процентної ставки, відбувається перехід до єдиного регулятора фінансового ринку. Але немає поки ще реального, не «на папері», правозастосування, регулювання колекторів, альтернативних механізмів вирішення спорів, а також регулювання мікрофінансових організацій. Існують виклики у сфері цифрового кредитування та питання готовності до етичних стандартів і змін у корпоративній культурі всього фінансового сектору.

Проект USAID «Трансформація фінансового сектору» також переймається питаннями, куди ж звертатися споживачеві за вирішенням спорів та правдивою інформацією. Як розповіла Юлія Вітка, цього року за підтримки Проекту USAID «Траснформація фінансового сектору» було створено низку структур, які працюють в інтересах споживачів. Це й ЛІГА.Money, який має унікальний Кредитометр для порівняння банківських споживчих кредитів, і FinSkarga.com.ua, куди споживач може звернутися у разі виникнення проблеми з фінансовою установою, й Офіс страхового примирителя, який допомагає розв’язувати конфлікти між страховими компаніями та їхніми клієнтами.

Зі свого боку Директор компанії GBRW Limited Джеремі ДЕНТОН-КЛАРК підтвердив, наскільки нам ще далеко до європейських стандартів захисту прав споживачів. До прикладу, у Великобританії фінансовий регулятор суворо карає порушників, споживачі отримують відшкодування чималих сум, а фінансовий омбудсмен користується популярністю серед споживачів та вирішує величезну кількість спорів. Заслуговує на увагу й те, що мікрофінансові організації (так звані надавачі швидких кредитів) у Великобританії – під прицільним наглядом регулятора, а максимальна процентна ставка має обмеження.

Додати коментар

Увійти за допомогою: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: