Система управління ризиками в банках зазнала змін

Нацбанк удосконалив вимоги щодо організації системи управління ризиками в банках та банківських групах.

Як зазначається у повідомленні НБУ, вимоги удосконалені з урахуванням оновлених норм Європейського законодавства та вітчизняної практики впровадження банками системи управління ризиками.

Так, з метою підвищення якості управління кредитним ризиком запроваджуються вимоги щодо контролю за оцінкою майна, що отримується в заставу за наданими кредитами. Зокрема передбачається здійснення:

– верифікації вартості майна;

– ротації оцінювачів майна;

– моніторингу незалежності процесу відбору зовнішнього оцінювача;

– бек-тестування вартості майна (аналізу зіставності вартості продажу майна з його вартістю, визначеною під час останньої оцінки).

Також удосконалено вимоги щодо передавання банками окремих функцій на аутсорсинг. Зокрема, визначено перелік функцій, які не можуть бути передані на аутсорсинг, а також перелік функцій, здійснення яких не вважається аутсорсингом. Водночас відповідальність за ризики, пов’язані з передаванням функцій на аутсорсинг, покладається на банк.

З урахуванням результатів аналізу практичного впровадження банками та банківськими групами вимог про організацію системи управління ризиками, яке завершилось у поточному році, а також у тісній співпраці з банківською спільнотою Національний банк у змінах до зазначеного положення:

– передбачив право відповідальної особи банківської групи організовувати систему управління ризиками без урахування учасників банківської групи, які не мають суттєвого впливу на діяльність банків-учасників банківської групи, що сприятиме забезпеченню співставності величини ризиків та витрат на управління ними;

– уточнив визначення посад головного ризик-менеджера та головного комплаєнс-менеджера, що враховує різну організаційну структуру банків;

– спростив процедуру автоматичного ухвалення кредитних рішень для стандартизованих кредитних продуктів, що сприятиме оперативності прийняття кредитних рішень;

– збільшив періодичність звітування про операційний ризик перед правлінням банку та періодичність проведення стрес-тестування операційного ризику, що зменшить навантаження на банки під час підготовки ними управлінської звітності.

Запроваджені зміни внесені до Положення про організацію системи управління ризиками в банках та банківських групах, затвердженого Постановою Правління НБУ від 11 червня 2018 року №64.

Нові норми передбачені Постановою Правління НБУ від 29 грудня 2020 року №172 «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України», яка набрала чинності з 31 грудня 2020 року.

Додати коментар

Увійти за допомогою: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: