Як небанківські фінустанови розкриватимуть інформацію про споживчі кредити

Національний банк планує запровадити вимоги до розкриття небанківськими фінустановами інформації щодо послуг із надання споживчого кредиту, інформує прес-служба НБУ.

Це стосується веб-сайтів фінансових установ, реклами, інформування під час користування кредитом, а також особливостей розкриття інформації щодо мікрокредитів.

На веб-сайтах та в рекламі фінансових установ має в повному обсязі відображатися правдива інформація про умови надання споживчих кредитів, а саме зазначатися загальна вартість кредиту з усіма комісіями та платежами, реальна річна процентна ставка, строки та суми погашення кредиту, штрафні санкції в разі порушення умов тощо. Це покликано мінімізувати негативний досвід споживачів, які через недостатню поінформованість з боку фінансової установи допускають невиконання взятих на себе фінансових зобов’язань чи порушують строки повернення споживчих кредитів.

Споживач ще на етапі вибору кредитного продукту повинен мати змогу отримати повну й зрозумілу інформацію з веб-сайту фінансової установи для порівняння з аналогічними пропозиціями від іншої фінустанови чи банку. Тому веб-сайти фінансових установ повинні містити чіткий перелік мінімальної інформації. Зокрема, повну назву та контактну інформацію фінансової установи, відомості про ліцензію на послугу з надання кредитів, істотні характеристики кредиту в стандартизованому форматі, калькулятор для розрахунку загальної вартості кредиту з урахуванням усіх витрат на додаткові й супутні послуги та інше.

Під час користування кредитом фінансові установи зобов’язуватимуться надавати інформацію про суму та дату погашення кредиту на обраний споживачем канал для комунікацій, наприклад через смс-інформування, месенджер або особистий кабінет клієнта на сайті фінансової установи.

Реклама кредитів фінансових установ не повинна вводити споживача в оману. Наприклад, зазначення лише привабливої для споживача відсоткової ставки на рівні 0% чи 0,01% недопустиме. У рекламних матеріалах повинна вказуватися реальна річна процентна ставка, максимальна сума та строк кредиту. Але ці вимоги не застосовуються до іміджевої реклами фінустанов, що не містить зазначення умов конкретних кредитних продуктів. Крім того, спосіб надання інформації в рекламі не має ускладнювати її візуальне сприйняття, тому пропонуються вимоги до шрифтів, кольору рекламних текстів, фону та розміщення тощо.

Аналогічні вимоги вже застосовано до банків. Наразі Національний банк пропонує поширити їх і на небанківські фінансові установи, які здійснюють діяльність у сфері послуг із надання споживчого кредиту.

Більш детально – у проекті Постанови Правління НБУ «Про затвердження Положення про інформаційне забезпечення фінансовими установами споживачів щодо надання послуг споживчого кредитування»

Додати коментар

Увійти за допомогою: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: