Система BankID НБУ оновиться

Нацбанк під час онлайн-зустрічі презентував плани щодо розвитку Системи BankID НБУ для комерційних учасників системи. Про це повідомляє прес-служба регулятора.

Мета нововведень

Насамперед були презентовані результати роботи Системи BankID НБУ та плани з її подальшого розвитку, а також пропозиції щодо оновлення функціоналу системи. Також були обговорені актуальні питання щодо роботи в Системі BankID НБУ, розрахунків, технології взаємодії, нормативної бази, а також використання методів віддаленої ідентифікації в цілому.

«Національний банк продовжує активно розвивати власну Систему BankID для того, щоб громадяни могли отримати ще більше зручних та безпечних онлайн-послуг. Необхідною умовою для подальшого розвитку та масштабування Системи BankID НБУ є розширення можливостей її застосування та максимальна адаптація до потреб користувачів системи. Адже упродовж останнього року до Системи BankID НБУ приєднувались не лише банки й мікрофінансові організації, але й абоненти, що представляють різні галузі економіки. Наше завдання – збалансувати інтереси усіх учасників системи та сформувати чітке розуміння її подальшого розвитку», – прокоментував Заступник Голови НБУ Олексій ШАБАН.

За його словами, головна мета нововведень – забезпечення зручності використання системи не лише для абонентів, але насамперед для кінцевих споживачів – громадян, які за її допомогою отримуватимуть онлайн-послуги.

Заступник Директора Департаменту платіжних систем та інноваційного розвитку НБУ Ольга ВАСИЛЄВА розповіла, що наразі вже 99% клієнтів українських банків мають можливість доступу до широкого спектру дистанційних послуг із використанням Системи BankID НБУ.

«Сьогодні система налічує 95 учасників, зокрема 35 банків-ідентифікаторів та 60 надавачів послуг. Водночас розширюється спектр онлайн-послуг, доступних через Систему BankID НБУ. Зокрема, підключаються компанії, що працюють на ринку цінних паперів, оренди нерухомості та транспортних засобів, страхові компанії, недержавні пенсійні фонди, телеком-оператори. Якщо раніше переважна більшість електронних підтверджень ідентифікації стосувалася державних сервісів (зокрема, додатку «Дія» та порталу id.gov.ua), то сьогодні майже третина трафіка – це послуги комерційних установ», – повідомила Ольга Василєва.

За її словами, уже 7 банків надають свої послуги (відкриття електронних гаманців з електронними грошима, кредитування, відкриття рахунків), використовуючи віддалену ідентифікацію через Систему BankID НБУ. У процесі інтеграції або приєднання зараз перебуває 81 установа: 7 банків та 74 надавача послуг.

Верифікація платіжних карток

Національний банк запропонував на розгляд абонентів Системи BankID НБУ новий функціонал верифікації платіжних карток. Його впровадження надасть можливість здійснювати перевірку належності платіжної картки особі, яка ініціює запит на дистанційну ідентифікацію через Систему BankID НБУ. Така можливість є актуальною для абонентів-надавачів послуг, які, наприклад, здійснюють виплати на картки клієнтам (послуги онлайн- кредитування тощо).

Диференційований міжабонентський тариф

Національний банк планує запровадити диференційований міжабонентський тариф у Системі BankID НБУ. Відповідну концепцію було представлено на розгляд учасників системи. Вона базується на принципі встановлення розміру тарифу залежно від обсягу даних, який передається банком-ідентифікатором комерційному абоненту − надавачеві послуг. Такий підхід дозволить адаптувати тарифікацію під локальні потреби учасників ринку за рахунок можливості вибору ними того обсягу даних, який максимально відповідає особливостям їх бізнес-процесів та специфіці послуг.

Водночас це сприятиме розширенню кола учасників системи та надасть користувачам можливість використовувати Систему BankID НБУ для отримання ще більшого переліку дистанційних послуг.

З липня 2020 року впроваджено комерційну модель Системи BankID НБУ. Вона дозволяє банкам-ідентифікаторам отримувати плату від абонентів-надавачів послуг, які надають банківські, фінансові чи комерційні послуги, за кожну успішну ідентифікацію користувача в розмірі 20 гривень. З початку її роботи банки-ідентифікатори отримали 56 млн грн додаткового доходу. Адміністративні та державні послуги в системі не тарифікуються.

Посилення вимог до абонентів

На зустрічі обговорили нещодавні зміни у вимогах до абонентів Системи BankID НБУ, покликані посилити ефективність та надійність її функціонування. Зокрема, це:

– закріплення обов’язку абонентів-ідентифікаторів здійснювати багатофакторну автентифікацію користувачів у Системі BankID;

– надання підтверджень з електронної дистанційної ідентифікації виключно щодо діючих клієнтів банків-ідентифікаторів.

Оскарження підтверджень дистанційної ідентифікації

З метою оптимізації процесу прийняття рішення щодо застосування тарифікації за оскарженими підтвердженнями електронної дистанційної ідентифікації (ЕПІ) Національний банк запланував унести зміни до процесу оскарження електронних ідентифікацій у Системі BankID НБУ. Так, буде передбачене право абонентів самостійно вирішувати спори між собою. Також були розроблені рекомендації щодо заповнення Заяви про оскарження, що будуть розміщені на веб-сторінці Системи BankID для використання абонентами в роботі. Це допоможе уніфікувати та полегшити роботу абонентів системи з оскарженими ЕПІ.

Нова Публічна пропозиція

З метою спрощення процедури приєднання затверджено й презентовано нову Публічну пропозицію на укладення Договору приєднання до Системи BankID. Із серпня цього року майбутні абоненти укладатимуть договори та працюватимуть вже відповідно до неї. Для діючих абонентів буде забезпечено комфортний перехідний період, упродовж якого вони приєднуватимуться до нової Публічної пропозиції.

Також регулятор анонсував перелік своїх тарифів на послуги в Системі BankID НБУ, впровадження яких заплановано в IV кварталі 2021 року.

Зміни до специфікації взаємодії учасників системи

Нацбанк також презентував майбутні зміни до Специфікації взаємодії системи. Основна ціль цих змін – розширити перелік та покращити якість даних, що передаються через систему від банків-ідентифікаторів до надавачів послуг.

Додати коментар

Увійти за допомогою: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: