Нацбанк впровадить Direct Debit для комунальних послуг

Активне використання нового механізму передбачено концепцією cashless-економіки, яку втілює НБУ.

За інформацією, розміщеній на офіційній сторінці НБУ у Facebook, широкому розповсюдженню та популяризації в Україні послуги Direct Debit допоможе створення належних умов та тісна співпраця між Національним банком, Міністерством економічного розвитку і торгівлі, Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства, комерційними банками та агрегаторами платіжних послуг.

«Національний банк із 2016 року працює над втіленням концепції cashless-економіки в Україні, що передбачає зниження частки готівкових розрахунків та зменшення показника готівки в економіці з 13,4% у 2016 році до 9,5% у 2020 році. Ця концепція є широкомасштабною та включає різноманітні заходи, реалізація яких залежить не лише від Національного банку. Саме так виглядає ситуація з послугою Direct Debit. Її активне використання передбачене концепцією cashless-економіки, проте для реалізації цього заходу нам необхідна допомога інших стейкхолдерів», – зазначила керівник проектів та програм Департаменту стратегії та реформування НБУ Юлія Лях.

За її словами, для повноцінного та врегульованого з юридичної точки зору функціонування послуги Direct Debit необхідно розробити стандартну форму квитанцій для сплати за комунальні послуги та забезпечити її формування в електронному вигляді всіма надавачами послуг.

«Національний банк буде дуже вдячний МЕРТ та Мінрегіонрозвитку за діалог та допомогу в унормуванні діяльності послуги. З іншого боку, ми запрошуємо учасників банківської спільноти, зокрема членів Незалежної асоціації банків України, а також фінансові компанії до обговорення дорожньої карти з популяризації послуги Direct debit», – наголосила вона.

Переваги від впровадження послуги Direct Debit є такими:

– сплата комунальних та інших періодичних послуг без «фізичної» присутності клієнта у відділенні банку;

– зручність проведення платежів;

– можливість проведення операцій за допомогою онлайн-сервісів у режимі 24/7;

– зменшення ймовірності нарахування штрафних санкцій через несвоєчасну оплату рахунків;

– зменшення черг у відділеннях банків у другій половині місяця;

– автоматизація процесів банків, зменшення паперових касових документів та операційних затрат.

Нагадаємо, що послуга Direct Debit полягає в договірному списанні коштів банком з рахунку клієнта для оплати періодичних витрат, наприклад, Інтернет-послуг, погашення кредиту, комунальні сплати тощо.

Зокрема, Direct Debit відбувається наступним чином:

– ЖЕК або інший надавач послуг формує електронну квитанцію для сплати за послуги;

– квитанція відразу потрапляє до банку користувача послуг;

– користувач послуг (клієнт банку) отримує повідомлення з пропозицією автоматично сплатити за квитанцією;

– після підтвердження клієнтом операції (в залежності від налаштувань в онлайн-банкінгу) відбувається оплата рахунку.

Ця послуга ycпішно працює в країнах Європейського Союзу, США та інших розвинутих країнах. У Нідерландах майже 45% усіх банківських транзакцій відбуваються через Direct Debit, у Великобританії рахунки Direct Debit слугують методом оплати 73% комунальних платежів. В Україні ця послуга поки не набула широкого розповсюдження, проте частково нею вже можуть користуватись клієнти приватних платіжних систем та деяких комерційних банків.

Додати коментар

Увійти за допомогою: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: