Нацбанк впровадить Direct Debit для комунальних послуг

Активне використання нового механізму передбачено концепцією cashless-економіки, яку втілює НБУ.

За інформацією, розміщеній на офіційній сторінці НБУ у Facebook, широкому розповсюдженню та популяризації в Україні послуги Direct Debit допоможе створення належних умов та тісна співпраця між Національним банком, Міністерством економічного розвитку і торгівлі, Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства, комерційними банками та агрегаторами платіжних послуг.

«Національний банк із 2016 року працює над втіленням концепції cashless-економіки в Україні, що передбачає зниження частки готівкових розрахунків та зменшення показника готівки в економіці з 13,4% у 2016 році до 9,5% у 2020 році. Ця концепція є широкомасштабною та включає різноманітні заходи, реалізація яких залежить не лише від Національного банку. Саме так виглядає ситуація з послугою Direct Debit. Її активне використання передбачене концепцією cashless-економіки, проте для реалізації цього заходу нам необхідна допомога інших стейкхолдерів», – зазначила керівник проектів та програм Департаменту стратегії та реформування НБУ Юлія Лях.

За її словами, для повноцінного та врегульованого з юридичної точки зору функціонування послуги Direct Debit необхідно розробити стандартну форму квитанцій для сплати за комунальні послуги та забезпечити її формування в електронному вигляді всіма надавачами послуг.

«Національний банк буде дуже вдячний МЕРТ та Мінрегіонрозвитку за діалог та допомогу в унормуванні діяльності послуги. З іншого боку, ми запрошуємо учасників банківської спільноти, зокрема членів Незалежної асоціації банків України, а також фінансові компанії до обговорення дорожньої карти з популяризації послуги Direct debit», – наголосила вона.

Переваги від впровадження послуги Direct Debit є такими:

– сплата комунальних та інших періодичних послуг без «фізичної» присутності клієнта у відділенні банку;

– зручність проведення платежів;

– можливість проведення операцій за допомогою онлайн-сервісів у режимі 24/7;

– зменшення ймовірності нарахування штрафних санкцій через несвоєчасну оплату рахунків;

– зменшення черг у відділеннях банків у другій половині місяця;

– автоматизація процесів банків, зменшення паперових касових документів та операційних затрат.

Нагадаємо, що послуга Direct Debit полягає в договірному списанні коштів банком з рахунку клієнта для оплати періодичних витрат, наприклад, Інтернет-послуг, погашення кредиту, комунальні сплати тощо.

Зокрема, Direct Debit відбувається наступним чином:

– ЖЕК або інший надавач послуг формує електронну квитанцію для сплати за послуги;

– квитанція відразу потрапляє до банку користувача послуг;

– користувач послуг (клієнт банку) отримує повідомлення з пропозицією автоматично сплатити за квитанцією;

– після підтвердження клієнтом операції (в залежності від налаштувань в онлайн-банкінгу) відбувається оплата рахунку.

Ця послуга ycпішно працює в країнах Європейського Союзу, США та інших розвинутих країнах. У Нідерландах майже 45% усіх банківських транзакцій відбуваються через Direct Debit, у Великобританії рахунки Direct Debit слугують методом оплати 73% комунальних платежів. В Україні ця послуга поки не набула широкого розповсюдження, проте частково нею вже можуть користуватись клієнти приватних платіжних систем та деяких комерційних банків.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Додати коментар

Увійти за допомогою: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: