Три нововведення на фінансовому ринку

Цільова команда реформ фінансового сектору проаналізувала перспективи запровадження нових ринкових механізмів.

Як повідомляється на офіційній сторінці НБУ у Facebook, ЦКР, зокрема, розглянула розповсюдження послуги Direct Debit, концепцію запровадження інституту Фінансового омбудсмена та використання електронного підпису.

У черговому засіданні Команди взяли участь представники Національного банку, Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, Незалежної асоціації банків України, Української федерації убезпечення, а також представники банківської та експертної спільноти та проекту USAID «The Financial Sector Transformation».

DIRECT DEBIT

Представники центрального банку на засіданні розповіли про свою пропозицію працювати над широким розповсюдженням в Україні оплати комунальних послуг та інших платежів у безготівковій формі за допомогою послуги Direct Debit. Активне використання подібної послуги зі списання коштів з рахунку клієнта банку лише після підтвердження ним такої операції передбачене концепцією cashless-економіки, яку втілює НБУ.

У Нацбанку підкреслили, що ця послуга давно представлена на українському ринку, а її використання є абсолютно добровільним вибором клієнта. Крім того, жодне списання з рахунку без попередньої згоди клієнта банку не здійснюється.

Утім, члени ЦКР погодилися, що майбутня успішність розповсюдження Direct Debit на українському ринку залежатиме від рівня захисту прав споживачів, у тому числі від урегулювання можливості повернення коштів клієнтам у разі помилкового списання.

ФІНАНСОВИЙ ОМБУДСМЕН

Учасники засідання ЦКР також обговорили питання щодо поточного статусу розробки концепції створення інституту Фінансового омбудсмена. Вони погодилися, що надання споживачам додаткових інструментів, а саме можливості вирішення спорів між ними та фінансовими установами в позасудовому (альтернативному) порядку є вкрай важливим елементом ефективної системи захисту прав споживачів в Україні.

За результатами досліджень за 2016 рік кожен третій споживач відмовляється від використання фінансових послуг у разі виникнення проблем. Тому Фінансовий омбудсмен повинен стати інвестицією у відновлення довіри споживачів. Учасники засідання домовилися щодо додаткового обговорення деталей концепції з представниками ринку, а саме з банківським співтовариством та страховими компаніями.

ЕЛЕКТРОННИЙ ПІДПИС

Цільова команда реформ фінансового сектору також підтримала подальше розповсюдження та використання електронного цифрового підпису. За словами представників НБУ, застосування електронного підпису можливе, якщо про це раніше було домовлено в первинному документі (договорі чи заяві клієнта). Крім того, зважаючи на ризикованість використання електронного підпису, для інформування клієнтів банку в первинному документі необхідно вказувати наявність відповідного ризику. Водночас, учасники засідання підтримали думку про те, що подальше використання ЕП та ЕЦП в інших сферах потрібно реалізовувати поетапно з окремо визначеними строками та планом дій.

 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Додати коментар

Увійти за допомогою: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: