Ліцензування профучасників фондового ринку зміниться

ПАРД інформує учасників ринку про відповідний проект нормативно-правового акту, розробленого НКЦПФР.

Так, за повідомленням Професійної асоціації учасників ринків капіталу та деривативів, Комісія оприлюднила для обговорення доопрацьований проект Рішення «Про внесення змін до рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 14 травня 2013 року №817».

Документом пропонується внести такі основні зміни до Порядку та умов видачі ліцензій:

1) Керівником професійного учасника можна буде призначити лише особу, яка має стаж не менше одного року на керівній посаді.

При цьому до керівних посадових осіб відноситимуться голова та члени колегіального виконавчого органу, їхні заступники, особа, що здійснює повноваження одноосібного виконавчого органу, керівник та заступник керівника структурного підрозділу (крім структурного підрозділу, що проводить внутрішній аудит (контроль)) професійного учасника фондового ринку та/або СРО та/або об’єднання професійних учасників фондового ринку та /або керівна посадова особа НКЦПФР.

2) Не тільки контролер, але й керівник відповідатиме своєю діловою репутацією, якщо його попередня діяльність призвела до анулювання ліцензії. Проектом передбачено також інші зміни щодо критеріїв ділової репутації, відповідні зміни вносяться і до анкет ділової репутації.

3) Зміниться перелік документів, які подаються разом із заявою про видачу ліцензії, у тому числі «скорочений» пакет документів, що подається при розширенні діяльності. Крім того, при бажанні отримати професійним учасником додаткові ліцензії, що передбачає підвищення вимог до статутного капіталу, такий ліцензіат повинен мати власні кошти в розмірі різниці між мінімально необхідним статутним капіталом для такого виду діяльності та нормативним розміром регулятивного капіталу для наявних ліцензій.

4) Вимоги щодо фінансового стану власників заявника стосуватимуться лише прямих та кінцевих власників, а до опосередкованих контролерів не застосовуватимуться. При цьому до власних коштів не можуть бути віднесені кошти, які підлягають поверненню (кредити, позики).

5) Набуття власниками істотної участі ліцензіата без погодження НКЦПФР (якщо таке погодження вимагалось на дату набуття) буде підставою для визнання структури власності ліцензіата непрозорою.

6) У разі анулювання ліцензії торговець зможе подати заяву на видачу нової ліцензії не раніше ніж через 2 роки (зараз – через 1 рік).

Окремо в повідомленні ПАРД зазначається, що цими змінами виключається зобов’язання ліцензіата дублювати в електронній формі документи, подані до НКЦПФР в паперовій формі, через систему моніторингу (особистий кабінет ліцензіата) на веб-сайті Комісії. На заміну поточній системі, яка так і не була введена в промислову експлуатацію, в майбутньому НКЦПФР має намір запропонувати іншу систему електронного документообігу. Тому на даному етапі регулятор підтримав пропозицію Асоціації відмовитись від зобов’язання ліцензіатів користуватись непрацюючою системою.

Змін зазнають також форми додатків до Порядку, зокрема анкети ділової репутації. Довідки 7 та 8 заповнюватимуться щодо фізичної особи власника з істотною участю в заявника (ліцензіата), який має пряме володіння у статутному капіталі заявника (ліцензіата) та всіх осіб, через яких здійснюватиметься (здійснюється) опосередкований контроль щодо заявника. Зміниться також форма довідки про структуру власності (додаток 9).

Більш детально – у проекті Рішення НКЦПФР «Про внесення змін до рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 14 травня 2013 року №817»

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Додати коментар

Увійти за допомогою: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: