Очікування українських топ-менеджерів стали оптимістичними

Про це свідчать результати 20 Щорічного опитування керівників найбільших компаній України та світу, проведене компанією PwC. Цьогорічне опитування має назву «Перезавантаження системи: Погляд СЕО у цифрове майбутнє».

«Щороку компанія PwC опитує бізнес-лідерів з усього світу, прагнучи почути їхні думки про ключові тенденції та чинники, що змінюють бізнес і суспільство. Торік більшість CEO прогнозували поділ світу внаслідок різних систем цінностей і переконань. І справді, 2016 рік став роком реалізації цих відмінностей. Для збереження конкурентоспроможності на ринках, що змінюються, топ-менеджери всього світу зосереджуються на впровадженні інновацій», – зазначив Керуючий партнер PwC Україна Річард ПОЛЛАРД

Українські СЕО оговтуються після турбулентних подій останніх трьох років і впевненіше дивляться в майбутнє, коментує результати опитування Дмитро ГРИНЧИШИН, Директор практики аудиту, PwC Україна. «Це стосується таких аспектів, як очікування зростання прибутковості їхніх компаній, планів щодо збільшення персоналу тощо. Але чи збігаються думки СЕО з України з думками їхніх іноземних колег? Одним з відкриттів цьогорічного дослідження стало те, що за останні три роки занепокоєння щодо швидкості науково-технічного прогресу мало найбільшу динаміку серед усіх інших загроз. А ще відрізняють українських СЕО їхні підходи до роботи з персоналом», – зазначив він.

ВІДШТОВХНУТИСЯ ВІД ДНА

Протягом декількох десятиліть активний вплив корпорацій в усьому світі був стимулом до процвітання суспільства. Він забезпечив створення робочих місць та впровадження інновацій, що привело до зростання життєвих стандартів. Та сьогодні ми переживаємо переломний момент. Настає нова реальність, і CEO змушені переосмислювати діяльність своїх компаній.

На світову економіку впливають непередбачувані геополітичні події. Brexit, що спровокував нову хвилю відцентрових рухів, неочікуваний результат виборів в США, політична нестабільність в країнах ЄС та інші чинники трансформують світовий порядок і спричиняють високий рівень невизначеності в економіці. Тривожні очікування часто змушують компанії обрати виплату дивідендів своїм акціонерам замість капітальних інвестицій в побудову нових виробничих потужностей та R&D діяльності, які закладають основу для майбутнього економічного зростання. На тлі цього, рушійним чинником для стійкого зростання та процвітання стане відновлення бажання ризикувати та інвестувати.

Розвиток цифрових технологій та зміна напряму глобалізаційних процесів також трансформують світ, вимагаючи нового стилю управління для подолання підвищеного занепокоєння в суспільстві. Впевненими переможцями стануть ті компанії, які зможуть правильно використати можливості технологій і водночас зберегти вміння спілкуватися з людьми.

Для України, яка з 2014 року перебуває у фазі гострої геополітичної та економічної нестабільності, 2017 рік може стати початком відштовхування від «економічного дна». Проте, безперечно, на ситуацію в державі й надалі будуть впливати множинні внутрішні та зовнішні чинники.

СЕО компаній, що працюють в Україні, в опитуванні висловили різні прогнози щодо перспектив розвитку глобальної економіки протягом наступних 12 місяців. Зокрема, 28% вважають, що слід очікувати підвищення темпів економічного зростання цього року, а 18% СЕО стверджують, що зростання на глобальному рівні сповільниться. Водночас, майже половина місцевих топ-менеджерів не чекають помітних змін світової економічної ситуації найближчим часом. Цікаво, що цього року погляди українських топ-менеджерів стали не просто оптимістичними, але й наближаються до очікувань СЕО в глобальному масштабі.

Оптимістичний тренд чітко простежується і у відповіді на запитання щодо впевненості СЕО у зростанні прибутків їхніх підприємств протягом наступного року. Якщо торік лише 12% респондентів були абсолютно впевнені у зростанні доходів своїх компаній (і це було втричі нижче, ніж сподівання їхніх колег в інших країнах), то цього року показник збільшився до 45%, тоді як на глобальному рівні він майже не змінився і становить 38%.

Можна припустити, що СЕО, які пережили зі своїми компаніями неймовірно складні періоди останніх років, вже навчились оперативно реагувати на кризові явища і тепер почуваються впевненішими перед новими викликами.

У своїх відповідях більшість українських топ-менеджерів (63%) назвали органічне зростання найімовірнішим чинником збільшення прибутковості своїх підприємств, погоджуючись в цьому питанні зі своїми іноземними колегами (79%).

Аналогічна ситуація і з наступним чинником зростання – зниженням собівартості продукції (45% українських СЕО, 62% СЕО – у світі).

Третє місце серед інструментів зростання українські СЕО віддали аутсорсингу, що набагато вище за значення цього показника серед світових бізнес-лідерів.

В АКТИВНОМУ ПОШУКУ

Забезпечення зростання компаній в умовах геополітичної та економічної невизначеності потребує від СЕО постійного пошуку нових бізнес-можливостей. У відповідь на запитання щодо інструментів, які необхідно поліпшити для реалізації нових можливостей для зростання компаній, найбільший відсоток СЕО (25% в Україні і 23% у світі відповідно) зазначили впровадження інновацій.

Керівники найбільших компаній світу пов’язують інновації передусім з поширенням технологій. При цьому, в суспільстві існує стурбованність, що автоматизація може призвести до скорочення робочих місць. Але, як свідчать результати глобального опитування, наразі це не так. Компаніям будуть потрібні людські ресурси з декількох причин. Одна з них – тривалість переходу на нові технології, що може бути зумовлено тим, що старі технології ще прибуткові, чи ресурси, необхідні для впровадження нових, – занадто великі.

Державне регулювання теж може бути важливим чинником. Деякі з найбільших світових виробників-експортерів, такі як Бразилія та Франція, надто повільно впроваджували робототехніку, і одна з причин цього – жорсткі обмеження трудового законодавства. До того ж, технологія на цьому етапі аж ніяк не в змозі замінити всі спеціальності або взяти на себе всі функції певної професії.

НАЙКРАЩІ ПРАЦІВНИКИ

Серед найважливіших якостей для працівників своїх компаній (окрім професійної кваліфікації) українські СЕО виокремили адаптивність (98%), здатність працювати в команді (95%) та розв’язувати проблеми (95%). Такі самі якості назвали і світові топ-менеджери – 96%, 96% та 98% відповідно.

Глобальні результати опитування від українських відрізняє те, що більша увага СЕО у світі зосереджена на лідерських здібностях (95%) та креативності (92%). Українські ж топ-менеджери вважають ці якості менш значущими: 80% респондентів зазначили важливість лідерських якостей, а креативність та інноваційний підхід шукають 83% СЕО в Україні.

ЦИФРОВЕ МАЙБУТНЄ

Відколи питання довіри до бізнесу опинилось у центрі уваги через фінансову кризу, стурбованість СЕО щодо потенційного негативного впливу на довіру до їхніх компаній стабільно зростає. У 2013 році 37% респондентів висловили занепокоєння з цього приводу. Цього року показник зріс вже до 58%. Різке зниження рівня довіри з боку громадськості створює потенційну загрозу для політичних, економічних та соціальних систем у всьому світі.

В умовах, коли пріоритетними стають цифрові технології, компаніям стає дедалі важче здобувати та утримувати довіру людей (і з цим погоджуються 53% СЕО в Україні та 68% на глобальному рівні). Топ-менеджери також упевнені, що важливо керувати компанією так, аби бути в змозі задовольняти очікування більшої кількості зацікавлених сторін і формувати чітку корпоративну мету, що має відображатися в цінностях, культурі та діяльності компанії в цілому.

Аналізуючи заходи протидії цифровим загрозам, 53% українських СЕО та 55% СЕО у світі зазначили, що вони вже активно працюють над поліпшенням стану комп’ютерної інфраструктури для запобігання збоям у роботі обладнання.

40% українських топ-менеджерів серйозно переймаються проблемами недотримання правил захисту персональних даних та етичних принципів при їх опрацюванні. У світі цей показник становить 53%.

А от щодо кібербезпеки, то лише 30% українських компаній вживають активних заходів. Для порівняння, 52% топ-менеджерів у світі активно протидіють порушенням у цій сфері. Пояснення цьому – відсутність гучних прецедентів у нашій країні, але з огляду на світовий досвід, це зовсім не гарантує безпеки в майбутньому.

Топ-менеджери усвідомлюють потенційну загрозу від використання соціальних медіа, проте лише 20% СЕО в Україні та 26% у світі вживають активних заходів для її усунення.

ПОРТРЕТ СУЧАСНОГО СЕО

За результатами проведеного опитування можна одержати досить цікавий портрет сучасного управлінця топового рівня в Україні. Так, 78% українських СЕО мають сильні навички у використанні цифрових технологій, тоді як у світі цей показник становить 55%.

Лише половина опитаних респондентів активні в соціальних мережах, купують товари в онлайн-магазинах і використовують вдома системи автоматизації та роботів. Переважна більшість керівників (90% в Україні та 69% у світі) віддають перевагу інтернет-ЗМІ, на відміну від друкованих і, очевидно через велику зайнятість, зовсім не є геймерами.

Більш детально – в Результатах опитування PwC «Перезавантаження системи: Погляд СЕО у цифрове майбутнє»

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Додати коментар

Увійти за допомогою: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: