Управління персоналом в цифрову епоху

Компанія Deloitte провела міжнародне дослідження тенденцій у сфері управління персоналом – 2017 «Нові правила гри в цифрову епоху». Воно охопило понад 10 тис. керівників компаній та експертів з управління персоналом із 140 країн.

Як зазначається у дослідженні, сучасні організації стикаються з радикальною зміною контексту управління людськими ресурсами, умов та організації роботи.

Ряд тенденцій, що склалися на світових ринках, неминуче ведуть до появи потреби в створенні нових «правил гри». Технології розвиваються безпрецедентними темпами. Тоді як окремо взяті люди відносно швидко пристосовуються до інновацій, організації адаптуються до нововведень набагато повільніше. Чимало з них досі зберігають структуру, характерну для індустріальної епохи, і використовують давно застарілі методи роботи. Ще важче відбуваються зміни у сфері суспільної політики, наприклад щодо нерівності доходів, безробіття, імміграції та торгівлі.

Різна швидкість сприйняття змін робить вкрай необхідною підтримку з боку фахівців з управління персоналом. Вони допомагають керівникам і організаціям адаптуватися до нових технологій, співробітникам – пристосуватися до нових моделей роботи та управління кар’єрою, а компаніям у цілому – заохочувати позитивні зміни в суспільстві, державне регулювання, а також підвищувати прозорість своєї діяльності.

За результатами дослідження були виявлені 10 напрямків, на яких повинні сфокусуватися компанії, щоб поліпшити організацію, управління, розвиток і залучення співробітників. Серед них, зокрема, такі.

СТВОРЕННЯ ОРГАНІЗАЦІЇ МАЙБУТНЬОГО: АКТУАЛЬНЕ ВЖЕ СЬОГОДНІ

У міру переходу компаній у цифрову сферу вони стикаються зі зростаючою необхідністю перегляду своєї структури, щоб активніше розвиватися, швидше адаптуватися до змін, ефективніше навчати своїх співробітників і відповідати їх кар’єрним очікуванням. Провідні компанії переходять від фази проектування нової структури до її безпосереднього створення.

КАР’ЄРА ТА НАВЧАННЯ: В РЕАЛЬНОМУ ЧАСІ ТА НА ПОСТІЙНІЙ ОСНОВІ

У ході створення компанії майбутнього ключовою складовою успіху бізнесу стає безперервне навчання. Нові правила вимагають від компаній створення такої системи навчання і розвитку персоналу, яка здатна надати співробітникам можливість навчатися в будь-який час і з використанням декількох мобільних платформ.

ЗАЛУЧЕННЯ ТАЛАНТІВ: ПОТРЕБА В КОГНІТИВНОМУ РЕКРУТИНГУ

Пошук кандидатів поступово переходить у цифрову сферу, а самі кандидати очікують, що процес взаємодії з потенційним роботодавцем буде більш зручним та мобільним. Найбільш заповзятливі фахівці з підбору персоналу будуть освоювати нові технології для залучення талантів, які дозволять встановлювати з кандидатами психологічний та емоційний контакт, постійно зміцнюючи бренд роботодавця.

ДОСВІД СПІВРОБІТНИКІВ: НЕ ТІЛЬКИ КОРПОРАТИВНА КУЛЬТУРА ТА ЗАЛУЧЕНІСТЬ

На зміну окремим завданням щодо підвищення залученості персоналу і розвитку корпоративної культури приходить комплексний підхід до створення «позитивного» досвіду співробітників. Цьому сприяє розвиток ринку корпоративних інструментів для проведення пульс-опитувань і отримання зворотного зв’язку, додатків, присвячених здоров’ю та фітнесу, а також багатофункціональних систем самообслуговування для співробітників.

УПРАВЛІННЯ ЕФЕКТИВНІСТЮ: ДІЯТИ НАПЕВНО!

Компанії з усіх галузей і регіонів здійснюють переоцінку всіх аспектів своїх програм управління ефективністю, від постановки цілей та оцінки їх досягнення до запровадження стимулюючих виплат й заохочень. Зміни проводяться відповідно до стратегії розвитку бізнесу, а також трансформації організації роботи.

НОВЕ ЛІДЕРСТВО: РОЗШИРЮЮЧИ МЕЖІ

У 2015 році лідерство вважалося «вічним питанням», яке ніколи не втратить своєї актуальності. Однак зараз спостерігаються кардинальні зміни в очікуваннях від керівників. Сьогодні, як ніколи раніше, організаціям потрібні не просто сильніші лідери, але якісно нові кандидати на цю роль – молодші, більш гнучкі та більшою мірою готові до використання цифрових технологій.

АВТОМАТИЗАЦІЯ HR: ПЛАТФОРМИ, ЛЮДИ, ПРОЦЕСИ

Від керівників з управління персоналом очікується активна участь у впровадженні культури «цифрової організації», а не просто застосування готових цифрових технологій. У міру того, як практика цифрового управління і гнучка побудова компанії починають посідати все більш важливе місце в її порядку денному, фахівці з управління персоналом зосереджують свою увагу на співробітниках, процесі роботи та операційних платформах.

HR-АНАЛІТИКА: ПРОКЛАДАЮЧИ НОВИЙ МАРШРУТ

Аналітика припинила бути просто пошуком інформації та цікавих фактів для керівництва: вона стає бізнес-функцією з використання даних для кращого розуміння принципів роботи бізнесу, отримання та застосування аналітичної інформації в реальному часі та включення аналітики в операційні процеси компанії.

РІЗНОМАНІТТЯ ТА РІЗНІ МОЖЛИВОСТІ: РОЗРИВ МІЖ ТЕОРІЄЮ ТА ПРАКТИКОЮ

Відкритість, неупередженість та рівність можливостей – ці питання зараз обговорюються на рівні вищого керівництва, але ідеальне рішення для них ще не знайдено. Програми навчання та розвитку самі по собі не можуть усунути цю проблему. Нові правила спрямовані, в першу чергу, на практичне навчання, зміну процесів, прийняття рішень на підставі даних, а також на підвищення прозорості та відповідальності.

МАЙБУТНЄ РОБОТИ: ПОСИЛЕННЯ ТРУДОВИХ РЕСУРСІВ

Автоматизація, когнітивні обчислення, великі масиви даних – ці та інші чинники радикально змінюють уявлення про трудові ресурси. Компанії повинні досліджувати і впроваджувати когнітивні інструменти, своєчасно готувати персонал до роботи з ними, а також перебудовувати організацію роботи з урахуванням зростання автоматизації.

Більш детально – у дослідженні «Нові правила гри в цифрову епоху»

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Додати коментар

Увійти за допомогою: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: