НБУ стимулює безпаперові бізнес-процеси

Регулятор закликає банківські установи приєднатися до реалізації проекту Paperless.

Зокрема, як повідомляється на офіційній сторінці НБУ у Facebook, під час XII Щорічної банківської конференції «Управління ризиками роздрібного кредитування» Директор департаменту стратегії та реформування Національного банку Михайло ВІДЯКІН зазначив: «НБУ реалізує цей проект у партнерстві з його ініціатором – Незалежною асоціацією банків України з кінця минулого року. На жаль, паперові бізнес-процеси є тягарем розвитку банківського сектору, вони підвищують витрати та знижують продуктивність банківських установ. Наведу приклад: за оціночними даними, 64% співробітників відділень українських банків займаються наданням послуг із низькою доданою вартістю, а також виконують бек-офісні функції. У той же час у країнах Центральної і Східної Європи під ці завдання задіяні лише 41% банківських працівників відділень. Саме тому проект Paperless у першу чергу направлений на підвищення продуктивності у банківському секторі за рахунок усунення перепон для впровадження цифрових технологій та безпаперових бізнес-процесів», – зазначив Михайло Відякін.

За його словами, проект Paperless сфокусований на чотирьох основних напрямках:

– обміні документами в електронному форматі та широкому використанні в процесах як електронного підпису (ЕП), так і електронного цифрового підпису (ЕЦП);

– зберіганні документів в електронному форматі;

– відмові від використання фізичних печаток, штампів;

– необхідності зняття паперових копій документів.

Окремим напрямком проекту також є розвиток інструментів віддаленої ідентифікації особи за необхідності здійснення банківських операцій.

Наразі цей проект активно реалізується і вже має певні досягнення, зокрема:

– переглядаються понад 20 нормативних документів НБУ з метою зняття перепон у розвитку безпаперових бізнес-процесів банків;

– уже надані додаткові роз’яснення щодо Положень Правління НБУ №254 та №417, що стосуються регламентних процедур бек-офісів банків та процедур ідентифікації існуючих клієнтів банку при оформленні нових продуктів;

– відмінена необхідність ставити відмітки на зовнішньоекономічних контрактах, надана можливість банкам використовувати електронні документи або скан-копії, завірені ЕЦП, отримані від своїх клієнтів;

– підготовлено та зареєстровано у Верховній Раді законопроект №6028 щодо використання електронного підпису та укладання документів в електронній формі;

– НБУ та деякі комерційні банки вже підключилися до Системи електронної взаємодії Уряду, яка надає можливість офіційного листування в електронній формі та в режимі реального часу;

– Національний банк розробляє Порядок використання ЕП/ЕЦП у банківській системі України.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Додати коментар

Увійти за допомогою: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: