Як залучити венчурні інвестиції

За п’ять років венчурні інвестори інвестували в Україну $400 млн. Середній розмір інвестиції в одну компанію складає близько $500 тис.

Такі дані були наведені на засіданні Клубу Спілки українських підприємців на тему «Місце під сонцем. Українські проекти у світі венчурних інвестицій», повідомляє прес-служба СУП.

За словами Ольги АФАНАСЬЄВОЇ, Виконавчого директора Української асоціації венчурного та приватного капіталу (UVCA), у 2016 році об’єм інвестицій зріс на 125% порівняно з 2014 роком. Найпривабливішою галуззю для інвесторів стали онлайн послуги – 16 угод на суму $9 млн. Абсолютний рекорд для України – стартап Grammarly, який залучив $110 млн.

Євген СИСОЄВ, Керуючий партнер AVentures Capital, розповів, якою має бути компанія, що хоче залучити інвестиції: «Венчурні інвестори не вкладають гроші на стадії ідеї. Це має бути компанія, в якій працює 5-20 людей. Повинен бути виведений на ринок продукт і перші покупці. При цьому власники мають самі проінвестувати у свій проект».

За його словами, українські підприємці при цьому можуть не лише залучати кошти, але й стати так званими «венчурними янголами». Це люди, які інвестують свої кошти у стартапи. Приватний інвестор відрізняється від учасника венчурного фонду тим, що він сам обирає об’єкт для інвестиції та бере безпосередню участь у переговорах.

«Приватний інвестор має мислити на довгу перспективу. Від 10 років. Мати високу толерантність до ризику та невдач та бути готовим до втрат», – зауважила Наталія БЕРЕЗОВСЬКА, Партнер Detonate Ventures, голова правління UAngel.

Поряд із цим фахівці окреслили основні поради:

Для потенційного інвестора:

– інвестуйте максимум до 5%-10%;

– будьте готові до довгого горизонту інвестування (5-10 років);

– інвестуйте з професійними гравцями (венчурні фонди, UAngel).

Для потенційного стартапа:

– не поспішайте засновувати компанію;

– не поспішайте наймати аутсорсіногову компанію;

– ваша ідея сама по собі нічого не варта, і зараз і пізніше;

– marketing в ІТ – це не marketing в offline;

– наберіться досвіду в product/technology/digital marketing і 10 років попрацюйте в індустрії.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Додати коментар

Увійти за допомогою: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: