Нацбанк створює Відділ обслуговування фінансових установ

З липня 2017 року регулятор запустив роботу спеціально створеного Відділу, який опікуватиметься обслуговуванням фінансових установ – єдиного сервісного центру.

Як повідомляє прес-служба НБУ, Заступник Голови Національного банку Роман БОРИСЕНКО із цього приводу зазначив: «Це – революція для центрального банку та суттєвий крок назустріч учасникам ринку. Ми не тільки словами, але й діями доводимо свою прозорість та партнерське ставлення до учасників фінансового ринку. Ми стаємо клієнтоорієнтованими, навіть сам проект зі створення Відділу обслуговування фінансових установ носить назву «Єдиний сервісний центр НБУ для учасників ринку».

За його словами, з відкриттям Відділу доступ банків та небанківських фінансових установ до послуг регулятора буде уніфікованим та більш зручним. «Відділ стане «єдиною точкою входу» для звернень фінансових установ. Їх обслуговування відбуватиметься на єдиних засадах та ринкових принципах», – додав Роман Борисенко.

У Нацбанку нагадують, що активна фаза роботи над проектом була розпочата наприкінці минулого року, в рамках якої був досліджений досвід з обслуговування учасників ринку центральних банків світу, зокрема Литви та Німеччини.

Новостворений Відділ, що входить до складу операційного департаменту НБУ, надаватиме банкам та небанківським фінансовим установам послуги щодо:

– перевірки комплектності документів, поданих банком/небанківською фінансовою установою, повноважень підписантів;

– укладання типових угод, договорів за зразками та їх супроводження (внесення змін тощо);

– листування, інформування щодо підключення до послуги/прийняття запиту в роботу, статусу запиту;

– надання консультацій щодо послуг, які надає Національний банк, та приєднання до Єдиного договору банківського обслуговування;

– координації діяльності НБУ щодо надання послуг згідно Єдиного договору банківського обслуговування.

При цьому Відділ супроводжуватиме наступні операції:

– операції на МВРУ та фондовому ринку України;

– операції з розміщення депозитних сертифікатів;

– послуга Bank ID;

– підключення до СЕП;

– інформаційні послуги НПС «Простір»;

– підключення до системи ЕП;

– послуги Засвідчувального Центру Національного банку;

– використання засобів захисту інформації;

– депозитарне обслуговування депозитарних установ (банків та небанківських фінансових установ) депозитарієм НБУ;

– операції з рефінансування (кредити овернайт, кредити рефінансування);

– операції прямого РЕПО.

«Для формування переліку послуг нового підрозділу підрозділи Національного банку здійснили колосальну аналітичну роботу. Таке рішення суттєво підвищить швидкість та якість обслуговування і виведе взаємодію Національного банку з учасниками ринку на новий рівень. Так, наступними кроками у розвитку сервісного обслуговування фінансових установ стане збільшення електронного документообігу, стандартизація процесів та їх автоматизація», – підкреслив Заступник Голови НБУ.

При цьому старт роботи відділу обслуговування фінансових установ не передбачає підписання додаткових документів з фінансовими установами.

 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Додати коментар

Увійти за допомогою: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: