Критерії успіху в епоху глобальних змін

ceoКерівники найбільших компаній світу розповіли про основні орієнтири розвитку свого бізнесу в рамках нового дослідження, проведеного компанією PricewaterhouseCoopers.

ЩО ХВИЛЮЄ СЕО?

tymkiv«В умовах загальної невизначеності, – зазначає Керуючий партнер, PwC Україна Олег ТИМКІВ, – всі CEO прагнуть знайти відповідь на питання як їм керувати бізнесом у ці складні часи. Ту ж саму мету ставить перед собою і традиційне, вже 19, опитування, що проводить PwC серед керівників найбільших компаній світу.

Буде цікаво ознайомитися і з відповідями, які ми отримали, вже вдруге окремо опитавши українських топ-менеджерів. Особливо у порівнянні. Звичайно, у деяких питаннях погляди українських та світових бізнес лідерів збігаються або є схожими, проте, вони істотно різняться за цілим рядом важливих показників».

У цьогорічному опитуванні взяли участь 1 409 найвпливовіших топ-менеджерів з 83 країн світу. Вже вдруге окреме опитування було проведене і серед українських керівників (цього разу в ньому взяв участь 41 респондент). У розрізі секторів економіки дослідження охопило такі галузі, як фінансові послуги, виробництво споживчих товарів, торгівля, сфера послуг, транспорт і логістика, будівництво, аграрний сектор, а також паливно-енергетичну і гірничодобувну промисловість.

В цілому, глобальне дослідження PwC дає можливість отримати відповіді на питання, що найбільше хвилює бізнес, та почути думки його перших осіб, які крім іншого оцінювали ефективність діяльності урядів країн, а також ділилися своїми планами щодо подальшого розвитку свого бізнесу.

Мета дослідження – виявити тенденції в світовій економіці, які зможуть стати додатковим орієнтиром для ділового співтовариства і політиків при прийнятті рішень.

ggynchishinДиректор практики аудиту, PwC Україна Дмитро ГРИНЧИШИН коментує: «При підготовці даного дослідження нас найбільше цікавило те, наскільки і в яких аспектах відповіді топ-менеджерів з України будуть відрізнятися від відповідей їхніх колег у світі. При цьому ми наперед очікували, що в таких питаннях, як перспективи росту бізнесу чи розширення штату працівників, СЕО з України будуть більше схилятися до сценаріїв, що не передбачають зростання. І саме такий результат ми й отримали. Адже, розуміючи ситуацію в Україні, неважко спрогнозувати поведінку бізнесу у відповідь на виклики політичного, економічного та міжнародного характеру».

«Неочікувано великий розрив ми помітили у питанні сприйняття глобалізації, – провадить далі пан Гринчишин. – У той час, як світові СЕО зазначають появу та розвиток регіональних центрів впливу, кожен зі своїми відмінними соціальними, економічними та регуляторними особливостями, респонденти з України ще схильні сприймати світовий порядок, що тяжіє до глобалізації у економічній та політичній сферах».

За його словами, також цікаво порівняти відповіді топ-менеджерів на такі питання: як демографічні зміні та урбанізація впливають на бізнес; яким компаніям та продуктам віддаватимуть перевагу споживачі у середньостроковій перспективі; які країни зацікавлені у розвитку бізнесу в Україні та хто робить акцент на розвиток майбутніх лідерів задля збереження конкурентоспроможності.

ПЕСИМІСТИ ЧИ РЕАЛІСТИ?

Згідно з результатами дослідження, прогнози українських респондентів щодо перспектив розвитку світової економіки цього року виявилися більш песимістичними. Якщо торік 36% опитаних топ-менеджерів прогнозували зростання світової економіки, то зараз таку відповідь дали лише 20%. Разом із тим, переважна більшість респондентів залишаються традиційно стриманими у своїх прогнозах на майбутнє: 39% опитаних керівників вважають, що економічна ситуація у світі не зміниться, і цей результат майже збігається з аналогічним показником минулого року.

Глобальне дослідження показує, що керівникам компаній стає дедалі важче правильно інтерпретувати економічну ситуацію в світі та адаптуватися до динамічних змін у ньому. В Україні чітке розуміння глобальних світових тенденцій додатково ускладнюється загальною економічною та політичною невизначеністю, а також зростанням невдоволення у суспільстві через зволікання з проведенням необхідних для держави реформ.

Якщо більшість керівників зарубіжних компаній у своїх відповідях наголошують на тому, що наш світ поступово відходить від тенденцій глобалізації та може стати місцем функціонування багатьох систем цінностей та переконань, їхні українські колеги подібних змін поки що не помічають. Можливо, їхня увага більше зосереджена на внутрішніх економічних та політичних проблемах.

ЗАГРОЗИ ТА МОЖЛИВОСТІ

Наразі переважна більшість (84%) українських CEO відзначають більше ризиків для своїх компаній, аніж три роки тому. Найбільшу загрозу для свого бізнесу вони, як і раніше, вбачають у реакції уряду на податковий дефіцит і боргове навантаження країни.

Хоча лише 12% українських респондентів абсолютно впевнені у зростанні своїх компаній у найближчий рік, аналогічний показник у довготривалій перспективі виглядає більш оптимістично. Впевненість у зростанні у найближчі три роки демонструють вже 34% опитаних топ-менеджерів. Схожа динаміка простежується і у відповідях СЕО з інших країн світу.

ЕПОХА ПЕРЕТВОРЕНЬ

Окрім нових приводів для стурбованості щодо економічного зростання та розвитку бізнесу, топ-менеджери також постійно змушені стикатися з новими реаліями, в яких технології швидко змінюють очікування споживачів та інших зацікавлених осіб. Саме технологічний прогрес переважна більшість респондентів з України та світу називають провідною тенденцією, що впливатиме на бізнес у найближчі п’ять років.

Українські керівники поділяють думку своїх зарубіжних колег, коли розмірковують про орієнтири для бізнесу. Для них найвищим пріоритетом при прийнятті будь-яких рішень у світі динамічних змін стає, передусім, оцінка споживачів та клієнтів.

Майже половина опитаних вітчизняних топ-менеджерів вважає, що створення цінності для більш широкого кола зацікавлених осіб позитивно вплине на рівень прибутковості їхніх компаній. Разом із тим, 20% респондентів зазначили, що наразі вони ще не готові змінювати цілі власної компанії у відповідь на очікування зацікавлених сторін. У світі кількість СЕО, що дали подібну відповідь, становить 16%.

Крім того, більшість CEO з України вважають, що сьогодні головним пріоритетом для держави має стати створення зрозумілої, стабільної та ефективної податкової системи, підтримання високого рівня зайнятості населення в країні, а також розвиток кваліфікованих кадрів, які здатні до швидкої адаптації в умовах динамічних змін.

Більш детально – у Дослідженні PwC

 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Додати коментар

Увійти за допомогою: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: