Пенсійна реформа: в очікуванні другого рівня

В Мінсоцполітики та НКЦПФР розповіли, які питання треба вирішити для того, щоб в Україні почала функціонувати накопичувальна пенсійна система.

За словами Міністра соціальної політики України Андрія РЕВИ, одразу після прийняття пенсійної реформи розпочнеться дискусія щодо введення другого – накопичувального рівня пенсійної системи, передає прес-служба Мінсоцполітики. Саме таку задачу поставив Президент Петро Порошенко. Дорожня карта щодо того, що потрібно робити, коли та який законопроект потрібно приймати, буде створена у співпраці з експертним середовищем.

На думку Андрія Реви, старт впровадження накопичувального рівня  залежатиме від того, наскільки успішно в країні будуть вирішені відповідні проблеми. Мова йде, зокрема, про темпи детінізації економіки.  Однозначно, що  після зростання рівня заробітної плати в Україні – а це є в планах і розрахунках Уряду – збільшаться і відрахування до бюджету,  саме після цього можна буде вводити накопичувальний рівень. Адже з високої зарплати ці відрахування не будуть такими відчутними для людей, а отже, не буде і причин ухилятися від сплати обов’язкових внесків.

Варто зазначити, що в солідарній системі відрахування до усіх необхідних фондів здійснює роботодавець; у накопичувальній – кожен платить за себе сам, зі свої зарплатні.

«Ми об’єктивно оцінюємо економічну ситуацію,  і  я сподіваюсь на те, що  впровадження другого рівня пенсійної системи  можливо розпочати у 2021 році, – зазначив  Міністр соціальної політики, – саме у 2021  році  зрівняється пенсійний вік для чоловіків і жінок. За нашими прогнозами, до того часу середня зарплата має вирости до 11000 гривень. А за сприятливих умов, можливо, і більше. Тобто сподіваюсь, у нас  будуть усі передумови для введення накопичувального рівня пенсійного забезпечення».

У свою чергу, як повідомляється на офіційній сторінці Комісії у Facebook, Член НКЦПФР Олександр ПАНЧЕНКО під час свого виступу на круглому столі на тему «Що заважає впровадженню другого (накопичувального) рівня пенсійної реформи? Міфи та реалії» зазначив: «Робити реформу пенсійної системи без впровадження другого рівня – це лише відтермінування проблеми. Такі речі потрібно робити комплексно, а не вибірково. Тому ми підтримуємо також і депутатський законопроект, це важливий і прогресивний крок.

Але позиція Комісії полягає в тому, що впровадження другого рівня повинно відбуватись за умови вирішення трьох важливих питань.

По-перше, консолідації нагляду за установами накопичувальної системи в НКЦПФР у результаті прийняття законопроекту по «спліту» Нацкомфінпослуг.

По-друге, повинна бути законодавчо забезпечена інституційна спроможність НКЦПФР для ефективного здійснення такого нагляду і ефективного захисту інвесторів – учасників пенсійної системи.

І, по-третє, чинне законодавство щодо недержавного пенсійного забезпечення повинно бути приведене у відповідність до прийнятих у світі стандартів Міжнародної організації пенсійних наглядових органів (IOPS), до якої нещодавно ми приєднались.

Коли йдеться про принципи IOPS щодо регулювання ринку і нагляду, мова йде, перш за все, про такі речі, як незалежність регулятора, достатність його повноважень, адекватні ресурси для якісної роботи регулятора, послідовність, прозорість, нагляд на основі аналізу ризиків, співробітництво з іншими наглядовими органами і учасниками ринку, правила роботи з конфіденційною інформацією, аудит діяльності регулятора тощо. Все це складові якісного нагляду за ринком, без якого накопичення не матиме належного захисту».

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Додати коментар

Увійти за допомогою: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: