Як будуть приватизувати держпакети енергокомпаній

У Фонді держмайна окреслили основні цілі та механізми продажу 25% акцій п’яти обленерго та трьох генеруючих компаній, оголошеного минулого тижня. Потенційним покупцям, зокрема, пропонуватимуться держпакети ПАТ «Одесаобленерго» («Українська біржа»), «Донецькобленерго» (ФБ «ІННЕКС»), «Сумиобленерго» (ФБ «Перспектива»), «ДТЕК «Дніпрообленерго» (КМФБ), «Київенерго» (ФБ ПФТС), а також «ДТЕК «Західенерго» (ФБ ПФТС), «Донбасенерго» (УМВБ) та «ДТЕК «Дніпроенерго» (КМФБ). Біржові торги цими держпакетами заплановані на середину серпня.

Як повідомляється на офіційній сторінці Фонду держмайна у Facebook, Заступник Голови ФДМУ Юрій НІКІТІН зазначив, що Фонд прагне досягти позитивної динаміки у приватизації. Ніхто не знімав з ФДМУ завдання наповнення бюджету коштами від приватизації і ніхто не відміняв Меморандум з МВФ, де приватизація є однією з головних умов співробітництва міжнародного донора з Україною. Так само ніхто не відміняв Постанову КМУ №217 від 15 травня 2015 року, якою окреслено перелік об’єктів приватизації. І врешті, Фонд ставить перед собою завдання – досягнення соціального ефекту приватизації, тобто залучення приватних інвестицій для розвитку підприємств.

За словами Юрія Нікітіна, якщо «приватизаційні монстри» – контрольні пакети акцій об’єктів енергетики, ОПЗ та «Центренерго» – потребують ще багато часу на підготовку до нормальної приватизації, включаючи залучення радників, то блокуючі пакети акцій обленерго повністю готові. (продаж ОПЗ у найкращому випадку – це перспектива кінця поточного – початку наступного року, «Центренерго» – середина наступного року).

У продажу обленерго однозначно більше плюсів. Тим більше, що вони, згідно з рішеннями Уряду, вже не є стратегічними об’єктами. Держава не має ні належного корпоративного контролю, володіючи цими пакетами, ні дивідендів. Сумарна початкова вартість цих пакетів становить 4,1 млрд. грн. Таких дивідендів держава ніколи не дочекається, не маючи при цьому коштів на мільярдні інвестування в модернізацію, необхідні цим компаніям, як повітря. Тим часом підприємства вже понад десять років перебувають у статусі приватизованих.

Водночас, продавши ці пакети, держава залишає контроль за їхньою діяльністю. Бо є НКРЕКП – регулятор ринку енергетики, який, власне, і регулює цю діяльність, незалежно від форми власності.

Пан Нікітін вважає, що можна посперечатися з думкою про те, що якщо хтось і купить обленерго, то це будуть лише вже існуючі власники. Однак одразу ж після оголошення торгів до Фонду стали звертатися портфельні інвестори з питаннями щодо купівлі цих акцій. Вони однозначно вивчають умови продажу не просто з цікавості. Ці умови досить прості: продаж на відкритих торгах фондової біржі, без зобов’язань, без обмежень (окрім компаній, пов’язаних з країною-агресором).

«Коли кажуть, що зависока ціна на пакети, то хіба відсутність зобов’язань не компенсує цю ціну? Звісно, інтерес інвесторів підігріває ще й довгоочікуваний RAB-тариф, який дасть їм розуміння, яким чином і в які терміни вони зможуть повернути свої інвестиції. За нашою інформацією, НКРЕКП до кінця серпня може затвердити всю необхідну нормативну базу для початку запровадження цього тарифу, – підкреслив Заступник Голови ФДМУ. – Ми дуже хочемо, щоб приватизація «облів» пройшла успішно! Ми забезпечимо їхній прозорий продаж і для цього активно працюємо з біржами, щоб процедура була дотримана до найменших деталей. Ми хочемо бачити на цих аукціонах якомога більше інвесторів, у тому числі й ЄБРР. Тому не шкодуємо сил і відповідаємо на всі їхні запитання. Так, ми ставимо амбітні плани, але інакше ми ніколи не завершимо процес, який розпочався майже 26 років тому».

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Додати коментар

Увійти за допомогою: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: