Банкіри проаналізували податок на виведений капітал

Представники банків спільно з профільними експертами обговорили ініційований Мінфіном законопроект «Про внесення змін до Податкового кодексу України» (щодо податку на виведений капітал).

Виступаючи на заході, який відбувся в Незалежній асоціації банків, Голова Комітету Верховної Ради України з питань податкової та митної політики Ніна ЮЖАНІНА зауважила: «Основою цього законопроекту стали декілька причин. По-перше, потрібно залишити обігові кошти в операційній діяльності. Цьому є ряд об’єктивних причин, і необхідність у цих коштах величезна. По-друге, генеровані збитки саме тими платниками, які мали б платити податок, але не роблять цього», інформує прес-служба НАБУ.

Оскільки законопроект передбачає кардинально новий підхід до визначення об’єкта оподаткування та порядку оподаткування, до робочої групи разом з іншими представниками різних видів бізнесу долучилися члени Комітету НАБУ з питань оподаткування та обліку. В результаті спільної роботи до законопроекту внесено ряд важливих змін, що відчутно пом’якшують його вплив на банки та бізнес, зокрема:

– У розділі ПКУ «Податок на виведений капітал» виключені норми, що стосуються порядку відображення і використання резервів, правила врегулювання безнадійної заборгованості. А щодо критеріїв безнадійної заборгованості застосовується тільки прощення боргу фізичних осіб. Підпункт 14.1.11. пункту 14.1. статті 14 ПКУ застосовується виключно для розділу «Податок на прибуток».

– Уточнені об’єкти оподаткування та вироблений чіткий перелік операцій, що підпадають під оподаткування податком на виведений капітал.

– Змінені правила розрахунку бази оподаткування по операціям «тонкої капіталізації». Виключено зі статті 39 обов’язок платників складати і подавати документацію по таких операціях.

– Уточнений порядок оподаткування операцій по виплаті членських внесків у міжнародні організації.

– Виключені з об’єктів оподаткування операції банків по переводу коштів третіх осіб або операцій з використанням спеціальних платіжних засобів на користь будь-яких отримувачів, у тому числі міжнародні платіжні системи.

– Пом’якшений основний ризик для банків, пов’язаний із запровадженням даного податку, а саме – розформування відкладеного податкового активу шляхом внесення норми для банків щодо можливості переходу на такий податок лише через три роки з моменту запровадження податку на виведений капітал в Україні.

У ході дискусії навколо законопроекту висловлювалися різні позиції, проте більшість банків позитивно поставилися до проекту закону в редакції, викладеній на сайті Міністерства фінансів України.

«Банки, як платники податків, безумовно вітають прості та зрозумілі правила оподаткування, однак на сьогоднішній день залишається незрозумілим, яким чином буде організований контроль за операціями з неплатниками податку на виведений капітал та подача звітності відповідно пункту 140.13 законопроекту», – додала Вікторія МИХАЙЛЬО, Голова Комітету НАБУ з питань оподаткування та обліку.

Крім того, у банкірів виникають занепокоєння та питання щодо адміністрування даного податку. У разі покладення на банки функцій контролю та подальшого інформування про операції, що підлягають оподаткуванню податком на виведений капітал, це призведе до необхідності зміни програмного забезпечення банків і, відповідно, витрат на його розробку. Відтак процес внесення змін до програмного забезпечення банків потребуватиме часу та фінансової підтримки держави.

 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Додати коментар

Увійти за допомогою: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: