Як у банківській системі використовуватимуть електронні підписи

Правління НБУ затвердило Положення про застосування електронного підпису в банківській системі України.

Постанова №78 «Про затвердження Положення про застосування електронного підпису в банківській системі України» від 14 серпня 2017 року, яка набула чинності 17 серпня, є найважливішим результатом спільного проекту Незалежної асоціації банків України та Національного банку України – Paperless, робота над яким триває з минулого року, передає прес-служба НАБУ.

За цей час у рамках проекту Paperless розроблено безліч змін до близько 20 постанов НБУ, метою яких є розширення можливостей використання електронних документів замість паперових при обслуговуванні банками клієнтів, а також надання будь-яких банківських послуг через електронні канали поза «фізичними» межами відділень.

«Але повноцінному запровадженню цих змін, особливо для надання послуг фізичним особам, дотепер заважала відсутність базового порядку використання у банківській сфері електронних підписів. Таким чином, сьогодні знято основний бар’єр, який досі стояв на шляху банків, з паперового минулого до нової ери цифрового банкінгу», – зауважила Олена КОРОБКОВА, Виконавчий директор НАБУ.

Зокрема, Порядок визначає можливість укладення між банками та клієнтами електронних договорів із використанням різних видів електронних підписів. Так, фізичні особи можуть підписувати електронні документи простим електронним підписом (ЕП) або електронним цифровим підписом (ЕЦП), а юридичні особи – тільки ЕЦП.

Крім того, банки зможуть приймати від клієнтів як електронні документи, так і електронні копії паперових документів (довідки, виписки тощо). Питання створення, засвідчення електронної копії з паперового документа, а також виявлення змін в електронному документі, визначаються у внутрішніх положеннях банку. Причому банки мають забезпечити можливість перевірки цілісності та справжності електронних документів третьою стороною.

В Асоціації зауважують, що скористатися чи ні новими можливостями – справа кожного окремого банку. Проте шлях до зменшення собівартості банківських продуктів та нової якості банківського сервісу в Україні відкрито.

За інформацією прес-служби Нацбанку, коментуючи новий документ, Начальник Управління організації документування управлінської інформації НБУ Віктор НОСУЛЬКО підкреслив: «Використання новітніх IT-технологій у банківській системі дає змогу досягнути суттєвого та швидкого зменшення непродуктивних витрат. Одним із важливих шляхів зменшення непродуктивних витрат, підвищення ефективності виконання банківських операцій та поліпшення якості обслуговування клієнтів є перехід до безпаперових технологій роботи з документами та впровадження безпечних технологій дистанційного надання банківських послуг. Відтак одним із найважливіших питань на цьому етапі є регулювання використання електронного підпису в банківській системі України».

Він також нагадав, що раніше Національний банк уже здійснив такі кроки, зокрема:

– передбачив право банків формувати кредитну документацію (справу) боржника з електронних документів;

– надав можливість фізичним особам отримувати індивідуальні ліцензії (е-ліцензіі) на перерахування іноземної валюти за кордон для здійснення окремих валютних операцій, подаючи документи у паперовій або електронній формі;

– унормував використання електронного підпису касового обслуговування клієнтів банків тощо.

Більш детально – у Постанові Правління НБУ №78 «Про затвердження Положення про застосування електронного підпису в банківській системі України»

 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Додати коментар

Увійти за допомогою: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: