Три передумови для впровадження накопичувальної пенсійної системи

НКЦПФР підтримує необхідність розбудови накопичувального рівня пенсійної системи, але вважає, що його запуску повинні передувати певні законодавчі зміни.

Як повідомляє прес-служба Комісії, найголовнішою передумовою запуску накопичувального рівня є консолідація функцій з нагляду і контролю за установами накопичувальної системи пенсійного забезпечення в НКЦПФР. Наразі такі функції розпорошені між двома регуляторами – Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку й Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.

Друга передумова – підвищення інституційної спроможності регулятора ринку – НКЦПФР – для здійснення нагляду за установами накопичувального рівня і забезпечення ефективного захисту учасників пенсійної системи, а також попередження зловживань на ринках капіталу.

Третя передумова – чинне законодавство України щодо недержавного пенсійного забезпечення повинно бути приведене у відповідність до прийнятих у світі стандартів. Такими стандартами є принципи Міжнародної організації пенсійних наглядових органів (IOPS), що об’єднує органи, які здійснюють нагляд за діяльністю з приватного пенсійного забезпечення з різних країн.

У рамках розбудови накопичувальної пенсійної системи і підготовки до розширення повноважень НКЦПФР по нагляду за пенсійними фондами Комісія в червні цього року отримала статус члена IOPS. Наступним кроком є проведення оцінки поточного стану дотримання Україною принципів IOPS та, за наслідками такої оцінки, здійснення розробки відповідних проектів законодавчих актів. Розгляд Верховною Радою цих законодавчих змін обов’язково повинен відбутися до запуску в країні накопичувального рівня пенсійної системи.

В НКЦПФР зазначають, що наразі групою народних депутатів підготовлено і внесено до Парламенту законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» (щодо запровадження накопичувальної системи загальнообов’язкового державного пенсійного страхування) (реєстраційний №6677). Однак він не врегульовує комплексно перелічені вище питання. Враховуючи це, даний законопроект не може бути підтриманий Комісією.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Додати коментар

Увійти за допомогою: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: