Перспективи розвитку BankID в Україні

В Європейській Бізнес Асоціації відбулося обговорення майбутнього електронних сервісів в нашій країні, в тому числі запровадження ідентифікації через BankID.

ПОЗИЦІЯ РЕГУЛЯТОРА

Однією з причин недостатньої продуктивності українського банківського сектору, зокрема у роздрібному сегменті, є складність процесів ідентифікації клієнтів. Це констатував Начальник управління реформування фінансового сектору НБУ Євген СТЕПАНЮК, йдеться у повідомленні на офіційній сторінці Нацбанку у Facebook.

За словами представника центрального банку, це пов’язано з нерозвиненістю дистанційних каналів обслуговування банками клієнтів.

«Якщо у Польщі та США частка Інтернет- та мобільного банкінгу в проведенні роздрібних платежів та переказів становить 97%, то в Україні 90% операцій здійснюються у відділеннях банків або за допомогою банкоматів, – зазначив Євген Степанюк. – При цьому продуктивність праці у банківському секторі України складає 39% від рівня Польщі та 11% від рівня Великобританії. У роздрібних транзакціях цей розрив є ще вищим».

Пан Степанюк нагадав, що для подальшої діджиталізації процесів та переходу на безпаперові форми документообігу в банківській системі НБУ розробив BankID – єдину національну систему електронної дистанційної ідентифікації фізичних та юридичних осіб.

«Уже зараз за допомогою BankID можна отримати низку адміністративних послуг від держави, наприклад, зареєструвати фізичну особу-підприємця, здійснити запис на оформлення біометричного паспорту, отримувати довідки чи витяги з реєстрів Міністерства юстиції. До системи BankID уже підключилися 9 порталів з надання адміністративних послуг, іще 9 знаходяться в процесі підключення», – повідомив він.

НБУ спільно з НАБУ працює над подальшим використанням системи BankID для надання банківських послуг: напрям розвитку уже позначений, учасники сформували відповідну робочу групу. Передбачається, що система BankID зможе стати одним із інструментів верифікації чи крос-ідентифікації спільно з ЕЦП.

Представник центрального банку зауважив, що існує ще один потенційний напрямок застосування системи BankID – у взаємовідносинах банків та комерційних компаній (bank-to-commercial). Для подальшої роботи за цим напрямком Національний банк вітатиме зворотній зв’язок від бізнес-спільноти з приводу того, як компанії можуть чи хочуть використовувати у майбутньому BankID для своїх потреб.

ПОЗИЦІЯ БІЗНЕСУ

За інформацією прес-служби ЄБА, у ході обговорення представники бізнесу звернули увагу на проблему обмеженого доступу до сервісів на вже підключених порталах з використанням BankID та необхідність об’єднання всіх учасників, які мають відношення до функціонування BankID, навколо НБУ.

Крім того, на їхню думку, необхідно вжити заходів щодо максимального розширення переліку порталів та сервісів, доступ до яких здійснюється за допомогою ідентифікації через BankID, та забезпечити підключення максимальної кількості банків до сервісу.

Також на даний момент відсутня можливість дистанційного відкриття рахунків з використанням BankID, а отже, існує необхідність напрацювання пропозицій щодо змін до законодавства, які дозволять реалізувати можливість відкриття рахунків з використанням ідентифікації через BankID.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Додати коментар

Увійти за допомогою: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: