Для чого потрібен фінансовий омбудсмен

Проект USAID «Трансформація фінансового сектору» презентував концепцію законопроекту «Про установу фінансового омбудсмена».

«Для створення цілісної системи захисту прав споживачів фінансових послуг Україні вкрай важливо вибудувати ефективний механізм позасудового вирішення спорів між споживачами та фінансовими установами. Потрібно удосконалити законодавство та забезпечити таке правове поле, коли споживачі будуть максимально захищеними. Тільки таким шляхом можна швидше відновити довіру населення до фінансового ринку», – зазначила Тетяна БУРАК, Експерт із захисту прав споживачів фінансових послуг Проекту USAID «Трансформація фінансового сектору» під час презентації Концепції на семінарі-практикумі «Основні проблемні аспекти діяльності фінансових компаній», організованого «Всеукраїнською асоціацією фінансових компаній» для співробітників фінансових компаній, йдеться у повідомленні на офіційній сторінці Проекту USAID у Facebook.

На думку експерта, регулятори, фінустанови та їхні асоціації повинні об’єднати свої зусилля для того, щоб підвищувати фінансову обізнаність споживачів фінансових послуг. «Впевнена, що це є також пріоритетом. Адже підвищення рівня фінансових знань населення сприятиме підвищенню рівня довіри населення», – прокоментувала пані Бурак.

Крім того, на своїй сторінці у Facebook вона зазначила: «Фінансовий омбудсмен стане тим єдиним центром компетенції, куди зможуть звертатися споживачі, в разі виникнення конфліктних ситуацій з фінустановами, і отримувати компетентне рішення зі свого питання (як показало наше останнє дослідження – сьогодні 45% з них навіть не знають, куди звертатися в таких випадках, і вкрай розчаровані існуючими способами захисту своїх прав).

Але крім вибудовування механізму позасудового вирішення спорів між споживачами та фінустановами, для створення цілісної системи захисту прав споживачів фінансових послуг в Україні вкрай важливо:

– регуляторам отримати свої повноваження згідно із законопроектом №2456-д і забезпечити, щоб їхні функції не перетиналися між собою з функціями фінансового омбудсмена;

– забезпечити єдині вимоги до всіх учасників ринку;

– активізувати роботу щодо підвищення фінансової грамотності споживачів, що є безсумнівним пріоритетом.

Ці умови дозволять швидше відновити довіру населення до фінансового ринку».

При цьому Тетяна Бурак підкреслила, що Проект USAID «Трансформація фінансового сектору» завжди відкритий до діалогу з ринком, готовий чути його потреби і допомагати й продовжує працювати з ринком над положеннями законопроекту перед його реєстрацією в Парламенті цієї осені.

 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Додати коментар

Увійти за допомогою: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: