Споживче кредитування за новими правилами

Процедура оформлення споживчого кредиту відтепер має цілий ряд нюансів та особливостей.

Про це під час «Днів фінансової обізнаності», які проходили у Львові, розповіла Заступник керівника Проекту USAID «Трансформація фінансового сектору» Юлія ВІТКА.

Як повідомляється на офіційній сторінці Проекту у Facebook, головною метою виступу експерта було донесення змісту нового Закону «Про споживче кредитування», який вступив у силу в червні 2017 року. Законом передбачаються жорсткіші заходи захисту споживачів.

«Перше питання, яке має поставити будь-який споживач перед тим, як отримати кредит, – якою буде реальна вартість майбутнього кредиту. Чинний Закон «Про споживче кредитування» зобов’язує фінансові установи вказувати реальну вартість кредиту, але послуги третіх осіб, наприклад нотаріуса або страхової компанії, не враховуються під час розрахунку реальної ставки», – підкреслила Юлія Вітка.

Вона також зауважила, що фінансові установи зобов’язані надавати паспорт споживчого кредиту (де зазначено основні умови споживчого кредиту) та проект договору споживчого кредиту. Договір, який підписує споживач, має дзеркально відображати умови, вказані в паспорті. «Якщо виявиться, що в переддоговірній інформації (паспорті споживчого кредиту) та самому договорі різні умови, то ви маєте вимагати приведення договору у відповідність до переддоговірної інформації», – пояснила Юлія Вітка.

Крім того, Цивільний Кодекс України не дозволяє односторонню зміну умов договору. «Деякі компанії можуть намагатися в договорі споживчого кредиту написати, що фіксована ставка може змінюватись в односторонньому порядку. Це не відповідає законодавству», – наголосила пані Вітка.

Окремо експерт приділила увагу питанню захисту прав споживачів при on-line кредитуванні: «Деякі операції on-line кредитування не підпадають під дію Закону «Про споживче кредитування», і ми рекомендуємо дуже детально аналізувати умови договору та правила кредитування, які пропонуються фінансовими компаніями».

Вона розповіла про приклади маніпуляцій з процентними ставками під час on-line кредитування. «Найкращий позичальник – це проінформований позичальник. Кредит потрібно отримувати не з гарячою головою, а з холодним розумом. Споживачі мають уважно читати всі договори, а банки та фінансові установи мають припинити пропонувати договори, які суперечать законодавству», – резюмувала Юлія Вітка.

 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Додати коментар

Увійти за допомогою: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: