Механізми оподаткування в банках удосконалені

Парламент прийняв законодавчі зміни, які покращують податковий режим та дозволяють вирішити проблеми з непрацюючими кредитами.

Зокрема, йдеться про новий Закон «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році» (реєстраційний №6776-д).

Як повідомляє прес-служба Незалежної асоціації банків України, це стало можливим завдяки спільним зусиллям банківської спільноти, яку представляє НАБУ, профільних Комітетів ВРУ, Світового банку та Національного банку України.

Цим документом врегульовано наступні питання:

1. Скасування ліміту на врахування резервів в об’єкті оподаткування.

За даними Світового банку, міжнародна практика врахування резервів в об’єкті оподаткування свідчить про те, що значна кількість країн змінили податковий режим після світової фінансової кризи на уніфікацію податкових та пруденційних підходів.

Так, відповідно до результатів останнього опитування Світового банку про банківське регулювання та нагляд серед 85 країн світу, в 69% країн існує повне врахування резервів в об’єкті оподаткування, в 20% – обмежується врахування витрат за період, а в 11% – застосовується інший податковий режим.

У законодавстві України діяла норма, яка дозволяла банкам враховувати витрати лише в межах певного ліміту, що розраховувався на загальний розмір резервів, які банк створював під активні операції.

З 2018 року банки повинні впровадити новий стандарт МСФЗ 9, який вимагає формування резервів на рівні очікуваних збитків, що безумовно збільшить витрати банків на формування резервів та буде мати вплив на фінансовий стан банків.

Наявність ліміту значно ускладнювало адміністрування податку на прибуток та створювало ризики чисельних податкових інтерпретацій, оскільки перехід до нового стандарту не був врахований у податковому законодавстві.

2. Врахування в об’єкті оподаткування коригування, обумовленого переходом на МСФЗ 9 з 01.01.2018 р.

Відповідно до даної норми, передбачається коригування фінансового результату до оподаткування на різницю між резервами, що створені в кінці 2017 року та на початку 2018 року (які відображаються через капітал). Це надасть банкам можливість враховувати свої реальні витрати від впровадження нового стандарту в об’єкті оподаткування.

3. Внесення прямої норми щодо відсутності податкових наслідків від прощення заборгованості.

Діюча норма щодо припинення визнання активу шляхом прощення боргу створювала ризики чисельних податкових інтерпретацій. Внесені зміни чітко визначають, в якому випадку здійснюється коригування фінансового результату до оподаткування на суму використання резерву у зв’язку із припиненням визнання активу шляхом прощення заборгованості. Це надасть можливість всім банкам знаходити найбільш оптимальні шляхи врегулювання непрацюючих кредитів.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Додати коментар

Увійти за допомогою: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: