Орієнтири для бізнесу на 2018 рік
|Ряд провідних міжнародних та вітчизняних експертів поділилися власними прогнозами щодо економічного клімату в Україні та очікуваннями на 2018 рік у рамках загальної зустрічі Європейської Бізнес Асоціації «Глобальний огляд економіки України 2018» (EBA Global Outlook 2018: Think Beyond. Stay Ahead).
Згідно з інформацією ЄБА, на початку року бізнес-спільноті потрібні орієнтири або навіть гарантії, що вести бізнес у нашій країні – це безпечно та вигідно.
Понад 400 членів Асоціації почули відгуки про економічні реалії і перспективи України від представників міжнародних фінансових інституцій – Міжнародного валютного фонду та Європейського банку реконструкції та розвитку, а також від членів Правління Асоціації.
Йоста ЛЮНГМАН, Представник Міжнародного валютного фонду в Україні:
– Умови для одержання Україною чергового траншу неможливо відкоригувати. Створення Антикорупційного суду є необхідним.
– Україна повинна попри всі труднощі продемонструвати зростання в поточному році, в тому числі виконати зобов’язання про приведення цін на газ до ринкового рівня і утримання інфляції.
– Добре, що облікова ставка Нацбанку зросла, і МВФ помітив зростання міжнародних резервів України (до $19 млрд.). При цьому необхідно продовжувати нарощувати резерви (до $30 млрд.) для забезпечення захисту економіки країни від зовнішніх ударів.
Шевкі АКЮНЕР, Представник Європейського банку реконструкції та розвитку в Україні:
– Україна має слідувати програмам МВФ.
– Варто створити належні умови ведення бізнесу для того, щоб забезпечити зростання доходів та капіталу для розвитку.
– Потрібно подбати, щоб талановиті кадри залишалися всередині країни.
– Для розвитку економіки Україні потрібна стабільна банківська система.
Олена ВОЛОШИНА, Голова Міжнародної фінансової корпорації:
– В Україні існує необхідність амбітних проектів, які відповідають умовам IFC.
– Новим потенційним інвесторам потрібно більше позитивних історій.
– Компаніям варто підвищити свою ефективність, бути проактивними та користуватися новітніми технологіями, щоб утримувати конкурентоспроможність.
Томаш ФІАЛА, Генеральний директор Dragon Capital:
– Українська економіка зростає повільними темпами – торік спостерігалося зростання 2%. Цього року очікуємо максимум – 3,5%.
– Якщо порівняти Україну з ближніми західними сусідами (Польщею, Румунією, Чехією тощо), то в ній економічне зростання відбувається найповільнішими темпами.
– Інфляція в країні занадто висока. Очікуємо в цьому році не вище 9,5%.
– Декілька років поспіль на початку року курс гривні зростав у порівнянні до далара США. Це сталий тренд, який ближче до лютого змінюється на краще, адже національна валюта, зазвичай, до цього моменту укріплюється.
Володимир ЛАВРЕНЧУК, Голова Правління «Райффайзен Банк Аваль»:
– 2018 рік мав би бути обережним для політиків, але, враховуючи кількість запланованих реформ, можна буде спостерігати щось на кшталт політичного змагання за необхідні реформи.
– Високі процентні ставки внаслідок високої інфляції – така негативна тенденція, на жаль, наявна і, скоріш за все, втримається.
– Для банків важливо відчувати спроможність НБУ впливати на ситуацію та регулювати ринок, уникаючи загрози кризи.
– Інструменти навколо прямих іноземних інвестицій розвиваються.
Тарас ЛУКАЧУК, Генеральний директор Jacobs Douwe Egberts:
– Заробітні плати мають зростати, адже важливо втримати талановиті кадри попри відносну мобільність кадрів. Значна частина додаткових доходів споживачів піде на внутрішній ринок.
– Україна пройшла дно з точки зору внутрішнього споживання.
– Більшість бізнесів, принаймні FMCG, скоріш за все, втримають «статус кво».
Ансгар БОРНЕМАНН, Генеральний директор Nestle:
– Індекс довіри споживачів, який напряму впливає на купівельну спроможність громадян, знову зростає. Після чотирьох років спостерігається видиме зростання нашого бізнесу.
– Щоб продовжувати активну бізнес-діяльність в Україні, іноземним інвесторам потрібні історії успіху. Головні офіси мають чути про позитив, щоб збільшувати об’єми в Україні.
Дмитро ШОЛОМКО, Генеральний директор Google:
– В IT секторі по суті ніколи не було кризи.
– Найгіршим з точки зору показників був лише 2014 рік, точніше його ІІ квартал, коли найменше зростання компанії становило 12%.
– У 2017 році дохід компанії виріс на 75%. На такий показник впливає використання сервісів компанії малими та середніми бізнесами, а також доступність новітніх технологій та рекордна кількість мобільного трафіку.
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: