Як працює новий функціонал НБУ при проведенні валютних інтервенцій

Нацбанк підбив підсумки першого місяця використання функціоналу Matching торгівельно-інформаційної системи Блумберг при проведенні інтервенцій на валютному ринку.

Так, як інформує прес-служба Нацбанку, у квітні цього року 15 із 17 інтервенцій проходили з використанням нового функціоналу. Найбільш активно – 12 разів – проводились інтервенції за найкращим курсом, під час яких Національний банк укладав угоди за тим курсом, який банки заявили через новий функціонал. Також три рази проводилася інтервенція за єдиним курсом.

За підсумками першого місяця використання функціоналу Matching НБУ через нього викупив на міжбанківському валютному ринку $226 млн. і продав $24 млн. Зокрема, під час інтервенцій за найкращим курсом куплено $146 млн. і продано $24 млн. Під час інтервенцій за єдиним курсом куплено $80 млн.

Загалом Національний банк у квітні 2018 року купив майже $327 млн. і продав $24 млн.

Як зазначив Директор Департаменту відкритих ринків НБУ Сергій ПОНОМАРЕНКО, за перший місяць роботи новий функціонал продемонстрував ефективну роботу. «Функціонал Matching дозволяє відстежувати стан ринку в режимі реального часу, а також надає НБУ можливість брати участь в торгах анонімно та «на загальних підставах». Це дозволяє укладати угоди за найкращими цінами, які банки ставлять для всіх учасників торгової платформи. Більше того, функціонал Matching дає можливість побачити «глибину» ринку, оскільки він відображає не лише найкращі котирування, але всі заявки на купівлю і продаж у розрізі курсу і обсягу, що дає розуміння існуючого співвідношення попиту і пропозиції», – підкреслив він.

Перший місяць використання функціоналу Matching показав, що найактивніший час торгів припадає на період з 10:00 до 13:00. У цей час, зазвичай, спред між заявками на купівлю і продаж валюти становить одну – півтори копійки.

Слід нагадати, що з 2 квітня 2018 року в оновленому Положенні про порядок та умови торгівлі іноземною валютою передбачено можливість проведення інтервенцій шляхом використання функціоналу Matching для укладання угод у торговельно-інформаційних системах. Новий функціонал має низку переваг, у тому числі, оперативність та прозорість у проведенні Національним банком інтервенцій, оскільки у Matching НБУ обирає не контрагента, а котирування, що відповідає критеріям інтервенції. Наразі до нового функціоналу підключено 25 банків.

Водночас разом з функціоналом Matching Нацбанк продовжує здійснювати валютні інтервенції і через ті функціонали, що використовувалися досі. Спосіб, яким Національний банк здійснює інтервенції, визначається поточними умовами, які формуються на валютному ринку, та метою проведення інтервенцій.

У ІІ кварталі 2018 року Національний банк заявив про намір купувати до $10 млн. на міжбанківському валютному ринку на день для нарощування міжнародних резервів. У кінці квітня НБУ тричі виходив на ринок із зазначеною метою, купивши загалом $30 млн.

Додати коментар

Увійти за допомогою: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: