Адміністрування фінансових активів для придбання товарів у групах можуть виключити з переліку фінансових послуг

Нацкомфінпослуг оприлюднила законопроект «Про внесення змін до Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» щодо врегулювання діяльності фінансових установ».

Як зазначається у пояснювальній записці до документа, його розробку зумовила ситуація, що склалася на ринку фінансових послуг, а саме незадоволення споживачів послугами з адміністрування фінансових активів для придбання товарів у групах.

Станом на 31.12.2017 р. в Державному реєстрі фінансових установ було зареєстровано 6 фінансових компаній, які мають ліцензію на провадження діяльності з адміністрування фінансових активів для придбання товарів у групах (фінансові компанії-адміністратори).

Протягом 2017 року фінансовими компаніями-адміністраторами було укладено 1921 договір, із них 1015 договорів було розірвано споживачами.

Це свідчить про те, що здебільшого договори про отримання даної фінансової послуги укладаються споживачами спонтанно, і в подальшому вони не задоволені своїми правовідносинами із фінансовими компаніями-адміністраторами.

Враховуючи те, що основними учасниками таких груп є фізичні особи, які в багатьох випадках мають низьку фінансову грамотність при вкладанні своїх заощаджень з метою придбання товарів у групах, існує значний ризик втрати громадянами своїх коштів та підвищення соціального напруження.

Сутність фінансової послуги з адміністрування товарів у групах полягає в залученні грошових коштів учасників групи та їх об’єднання з метою придбання та розподілу товару між учасниками групи.

У разі невиконання декількома учасниками групи своїх зобов’язань за договорами, існує ризик невиконання фінансовою компанією-адміністратором своїх зобов’язань перед учасниками групи щодо придбання та розподілу товару.

Крім цього, фінансова компанія-адміністратор може змінювати розмір періодичних платежів на підставі зміни поточної ціни товару, встановленої постачальником. Найбільш впливовим фактором на поточну ціну товару є коливання курсу національної валюти.

Таким чином, розміри платежів, які сплачуються учасниками групи, не є фіксованими, у зв’язку із чим неможливо вирахувати загальну суму платежів при укладанні договору.

Разом із цим, з метою набуття у власність товару споживач може скористатися іншими (альтернативними) фінансовими послугами, що, зокрема, надаються фінансовими установами, наприклад, наданням послуг з фінансового лізингу, надання коштів у позику, в тому числі і на умовах фінансового кредиту. Ці види фінансових послуг передбачають можливість розрахунку загальної суми платежів споживача та є більш стійкими та передбачуваними.

Крім того, існує проблема щодо відсутності чітких вимог щодо обмеження суміщення фінансовими установами надання фінансових послуг з іншими видами підприємницької діяльності, що призводить до збільшення порушень законодавства.

Враховуючи зазначене, законопроектом передбачається:

– виключення з переліку видів фінансових послуг послуги з адміністрування фінансових активів для придбання товарів у групах;

– встановлення заборони здійснення іншої підприємницької діяльності, ніж визначена Законом «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» та законами про діяльність відповідної фінансової установи, а також нормативно-правовими актами державних органів, що здійснюють регулювання ринків фінансових послуг.

Більш детально – у законопроекті «Про внесення змін до Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» щодо врегулювання діяльності фінансових установ»

 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Додати коментар

Увійти за допомогою: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: