Нова процедура оскарження для платників податків

podatkyskargaМіністерство фінансів удосконалило процедури адміністративного оскарження для платників податків.

25 листопада 2016 року набув чинності наказ Міністерства фінансів №849 щодо Порядку оформлення і подання скарг платників податків та їх розгляду органами ДФС, повідомляє прес-служба Мінфіну. При цьому зазначається, що головна мета Міністерства – зробити співпрацю ДФС та платників податків максимально відкритою та ефективною. Саме тому воно ініціювало розробку відповідного наказу.

Для того, щоб підвищити прозорість та ефективність процесу розгляду скарг, Мінфін запропонувало удосконалити процедуру оскарження платниками податків рішень органів Фіскальної служби.

Запровадження цього механізму має підвищити довіру платників до процедури апеляційного оскарження, зменшити кількість судових спорів, а, відповідно, витрати платників та держави в судовому процесі.

Прозорість даного процесу гарантуватиметься такими правами платника податків:

– заявляти клопотання про: відкритий розгляд скарги; присутність під час розгляду скарги за участю платника податків представників засобів масової інформації;

– здійснювати технічну фіксацію засідання за допомогою фото-, відеозйомки, звукозапису;

– ознайомлюватись із матеріалами перевірки та адміністративного оскарження в електронній та письмовій формі, робити з них копії, виписки за допомогою технічних засобів.

Новий механізм передбачає, що контролюючий орган нижчого рівня зобов’язаний надіслати до контролюючого органу вищого рівня (який розглядає скаргу) в електронній або письмовій формі всі документи, що стосуються розгляду скарги. Це позбавить платників необхідності шукати матеріали справи по різних інстанціях.

Крім того, запроваджуються додаткові інструменти гарантування об’єктивності розгляду скарги, а саме:

– у розгляді скарги тепер мають право брати участь представники Мінфіну, Державної регуляторної служби та представники Ради бізнес-омбудсмена;

– позиція таких осіб та мотиви не врахування їхньої позиції (якщо вона не була врахована) повинні бути вказані у рішенні за результатами розгляду скарги.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Додати коментар

Увійти за допомогою: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: