Державні банки перейдуть на нову модель корпоративного управління

Цьому сприятиме новий Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функціонування фінансового сектору в Україні», прийнятий Парламентом.

Як зазначається у повідомленні Міністерства фінансів, реформування державних банків є одним із пріоритетних напрямів його роботи.

Оновлені Засади стратегічного реформування державного банківського сектору було схвалено на засіданні КМУ 21 лютого 2018 року. Вони базуються на таких основних пріоритетах:

1. Впровадження стратегій для окремих банків з метою відновлення їх діяльності як стабільних, прибуткових установ, що функціонують на комерційних засадах.

2. Удосконалення ефективності моделі управління державними банками шляхом покращання корпоративного управління, дисципліни та реалізації стратегії.

3. Впровадження ефективної платформи для роботи з непрацюючими кредитами з метою зменшення тиску на баланси державних банків.

4. Впровадження планів виходу держави з володіння банками задля забезпечення підвищення їхньої вартості.

Процес трансформації банків державного сектору можливо реалізувати лише за умови наявності моделі корпоративного управління, яка базується на найкращих міжнародних стандартах. Тому в напрацюванні зазначеного Закону (№8331-д) брали участь також представники міжнародних фінансових організацій – МВФ, ЄБРР, Світовий банк, МФК.

Документом пропонується, зокрема, викласти в новій редакції статтю 7 Закону України «Про банки і банківську діяльність».

Його метою є перегляд принципів та механізмів корпоративного управління держбанків, приведення їх у відповідність до найкращих міжнародних стандартів (ЄС, ОЕСР, Базельського Комітету) шляхом створення ізольованої від політичного впливу системи управління діяльністю держбанків, а також створення наглядових рад, більшість у складі яких становитимуть незалежні члени.

Ключовими положеннями Закону є такі:

– склад наглядової ради – 9 членів: 3 члени є представниками держави (представники профільного Комітету ВРУ, Президента, КМУ); 6 членів повинні бути незалежними представниками;

– для визначення претендентів на посади членів наглядової ради держбанку КМУ утворює конкурсну комісію, до складу якої входять представники від профільного Комітету ВРУ, Президента, КМУ;

– незалежні члени наглядової ради та представники держави у наглядовій раді державного банку мають відповідати визначеним у Законі критеріям;

– претенденти на посади незалежних членів наглядової ради держбанку визначаються шляхом конкурсного відбору в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів, виключно із числа кандидатів, відібраних на умовах відкритого конкурсу визнаною компанією з добору персоналу, що має не менш як десятирічний міжнародний досвід надання послуг.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Додати коментар

Увійти за допомогою: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: